Inbjudan till release av boken Birgit Nilsson i ord och bild av Mattias Enn

Inbjudan till release av boken Birgit Nilsson i ord och bild av Mattias Enn

Den 17 maj 2018 skulle Birgit Nilsson ha fyllt 100 år. En månad innan lanserar Ekerlids Förlag estradören Mattias Enns bok Birgit Nilsson i ord och bild.  "Värp först- kackla sen". Mattias Enn träffade Birgit Nilson som 13-åring när han fick en sånglektion i barnprogrammet På Direkten. Efter det brevväxlade de under 20 års tid. Mattias Enn skriver i boken om den stora primadonnans liv och sin personliga kontakt med henne. Boken är illustrerad med teckningar av Anders och Robert Svernsjö och innehåller en del av brevväxlingen mellan Mattias Enn och Birgit Nilsson.

Boken presenteras vid en release tisdag 17/4 kl 14-15 på Klara Soppteater-foajén, Drottninggatan 34, Stockholm. Anmäl deltagande senast den 16/4 till bertil.ekerlid@ekerlids.com tel 070-696 10 57. Recensionsex beställs också genom samma adress.

Välkomna!

Kategorier