NY bok: Arbeta mindre - lev mer! Så utvecklar du din själsliga intelligens, SQ

Arbeta mindre – lev mer! är en bok för dig som vill minska stressen och hinna leva livet med högre grad av lycka, välmående och flow.
Många har haft det lugnt under pandemin när de arbetat hemma, men nu när de börjar återgå till jobbet kan det bli mer stressigt med att få ihop det så kallade livspusslet. Catharina Sjögren Froborg ger konkreta tips för att arbeta smartare och få mer tid till livet genom att utveckla sin SQ.
SQ som är det nya begreppet efter IQ och EQ.

I boken beskrivs även hur vi människor kan ta hjälp av SQ för att förhålla oss till de saker vi inte kan påverka, som exempelvis kriget i Ukraina, pandemin och personliga saker som oroar. Påverka det vi kan och sen försöka att släppa oro för det vi inte kan påverka. Att medvetet skifta fokus och med hjälp av SQ få verktyg att påverka vårt och andras liv i positiv riktning. Det ger drivkraft och energi.

IQ står för det rationella, EQ står för dina känslor och SQ står för den du är, starkt kopplat till mänsklighetens behov av mening.

SQ använder du för att utveckla din längtan och förmåga till mening, syfte och att leva enligt dina värderingar. Vilket är högaktuellt i dagens världs-situation.

Genom att dela med sig av både personliga och professionella erfarenheter visar civilekonomen och mastercoachen Catharina Sjögren Froborg hur du ska hinna leva, njuta och förstå meningen med livet. Boken bidrar till att du på ett intelligent och klokt vis kan bli bättre på att leda både dig själv och andra.

För beställning av recensionsexemplar mejla bertil.ekerlid@ekerlids.com

Tel 070-696 1057

För kontakt med författaren, mejla Catharina@coacheffect.se