Ny bok av Robert T. Kiyosaki: Vem tog mina pengar? Varför långsamma investerare förlorar

Vad din ekonomiska rådgivare inte vill att du ska veta. Min rika far sade: ”Ju snabbare dina pengar rör sig, desto högre avkastning och lägre risk får du”. Traditionell ekonomisk visdom rekommenderar att du sparar pengar och investerar långsiktigt. Med andra ord, parkerar dina pengar. Det var inte rådet från rike far. Hans råd var att öka rörelsen på dina pengar - inte parkera dem. Mellan 2000 och 2003 förlorade miljontals investerare uppskattningsvis sju till nio biljoner dollar. Varför? Många av dem hade parkerat sina pengar, ett ”smart råd” från deras bank. Vi vet alla att marknader går upp och marknader går ner. Så innan nästa krasch kommer och tar dina pengar igen, ta reda på hur du kan hålla dina pengar i rörelse i stället för parkerade på någon annans konto. ”Med en mindre säker anställningstrygghet är det viktigare än någonsin att ta kontroll över din egen ekonomiska framtid. Om du är redo på att bli mer än en medelmåttig investerare då kommer den här boken att visa dig hur dina pengar kan jobba hårdare and snabbare för dig”. Sharon L. Lechter, medförfattare till Rich Dad-bokserien. Rich Dad Poor Dad har sålt i mer än nio miljoner exemplar i 70 länder. De flesta av Kiyosakis böcker har placerats sig som bästsäljare på topplistor i The Wall Street Journal, Business Week, The New York Times, E-Trade.com, amazon.com med flera. I Sverige har den svenska översättningen av Rich Dad Poor Dad sålt i mer än 10 000 exemplar. På Ekerlids Förlag har tidigare utgivits av samma författare: Rich Dad Poor Dad Business School Cashflow Quadrant Robert T. Kiyosaki Vem tog mina pengar? – Varför långsamma investerare förlorar och snabba pengar vinner! ISBN 91-7092-030-3 Utgivningsdag 1 juni 2006 Ca-pris 351 kr inkl moms