Ny bok: Drömarbetsgivaren - de 10 budorden för att få medarbetare att vissla hela vägen till jobbet

Bra chef och bra ledarskap hamnade på första plats när 11 000 studenter och nyutexaminerade akademiker nyligen svarade på frågor i undersökningen YPAI, gjord av Sifo på uppdrag av Academic work, om vad som är viktigast hos en arbetsgivare.

-Dagens medarbetare väljer lika mycket chef som de väljer arbetsgivare, säger Svante Randlert, författare till boken Drömarbetsgivaren – de 10 budorden för att få medarbetare att vissla hela vägen till jobbet. (Ekerlids Förlag)

De kommande årens stora pensionsavgångar kommer att öka konkurrensen om kompetent arbetskraft. Redan i dag råder det brist inom de flesta sektorer.

-Förmågan att attrahera, engagera och utveckla rätt medarbetare är helt avgörande för att nå goda resultat, säger Svante Randlert. Allt går att kopiera, utom en sak, de som driver en organisation, det vill säga medarbetarna. De är faktorn med störst potential att bli företagets eller organisationens konkurrensfördel.

I Drömarbetsgivaren får läsaren inspiration, modeller och tips för hur man kan bli förstahandsvalet hos dagens och morgondagens medarbetare. Svante Randlert presenterar 10 budord för att få rätt människor att vilja börja och sedan stanna kvar hos arbetsgivaren.

Boken avslutas med case från tio attraktiva arbetsgivare i Sverige; Axfood, E.on, Ikea, Klarna, Microsoft, PwC, Skanska, Sweco, Volvo och ÅF.

Svante Randlert är en av Sveriges mest bokade talare inom ämnet och har genom åren coachat hundratals arbetsgivare och inspirerat tusentals chefer inom detta område.

Drömarbetsgivaren är en bok borde alla chefer med personalansvar läsa för att få inspiration och verktyg kring det som är det mest centrala i företagandet – humankapitalet.

Martin Tivéus, Nordenchef på Klarna.

För beställning av recensionsexemplar, maila bertil.ekerlid@ekerlids.com tel 070-696 1057.

För kontakt med författaren, ring 070-899 88 34.