Påminnelse om inbjudan till presentation av boken Knutby inifrån av Peter Gembäck

Efter mordet på Alexandra Fossmo 2004 trodde många i Knutby Filadelfia att verksamheten skulle återgå till det normala. Men i själva verket ökade maktmissbruket, våldet och trakasserierna. Åsa Waldau, Kristi brud, bedrev ett skräckvälde som pastorn Peter Gembäck var en del av.  I boken Knutby inifrån försöker han förklara hur en pingstförsamling med engagerade unga människor successivt blev till en sekt och vilka mekanismer som gör att våld, förtryck, sexuellt utnyttjande  och maktmissbruk i en sluten grupp kan fortgå och accepteras Den är skriven i samarbete med frilansjournalisten Annika Sohlander.

Boken presenteras av författarna vid en pressträff tisdagen den 13 oktober kl 10.00 på Westmanska palatset, Holländargatan 17 i Stockholm. Vid pressträffen medverkar även förra pastorn Emma Gembäck, som i dag jobbar med Sektpodden. Anmäl deltagande senast den 12 oktober till bertil.ekerlid@ekerlids.com Tel 070-696 1057. Recensionsexemplar beställs från samma adress.

Kategorier