Påminnelse om seminarium om innovation och hållbarhet med Gustav Fridolin, Annie Lööf m fl i Almedalen

Utan nya innovationer och ett ständigt förnyelsearbete överlever inte företagen och den svenska välfärden. Under de kommande årtiondena kommer antalet lönsamma innovationer att vara helt avgörande för om ett land blomstrar eller stagnerar.

I debattantologin ”Position Sverige - om innovation, hållbarhet och arbetsmarknad” ger Gustav Fridolin, Stefan Löfven och Annie Lööf tillsammans med ledande forskare, debattörer och näringslivsprofiler sin syn på Sveriges stora ödesfråga. Boken presenteras på ett seminarium tisdagen den 1 juli 15.00-17.00 på Clarion Hotel Wisby, Strandgatan 6.

Anmäl gärna deltagande till Bertil.ekerlid@ekerlids.com tel 070-696 1057. Recensionsexemplar beställs genom samma adress.

Vid seminariet medverkar Catharina Barkman, Johan Bergenäs, Gustav Fridolin, Stefan Fölster, Fredrik Gustafsson, Magnus Henrekson, Bo Jansson, Simon Kyaga, Annie Lööf, Per Olsson, Johan Rockström, Anna Ryott och Sylvia Schwaag Serger. Moderator är bokens redaktör Mats Ögren Wanger.

Seminariet arrangeras i samarbete med Veckans Affärer och MSD.