Ny bok: Pocketengelska. Svensk-engelsk/Engelsk-svensk ordbok

Ordboken är framtagen för företag, fack, arbetsgivare, myndigheter och organisationer. En lättnavigerad ordbok för svåra ord till och från engelskan inom bland annat arbetsliv, bistånd och politik. Åke Magnusson, fil dr, projektledare på Global Forum i Göteborg och tidigare bland annat chef för Näringslivets Internationella Råd har tillsammans med Lars Lindh, översättare (SFÖ) utarbetat ordboken. "’Pocketengelska’ är ett utmärkt hjälpmedel för den enskilde i ett alltmer gränsöverskridande arbetsliv”. Bo Göransson, ambassadör f d chef för Sida ”I vanliga privatsamtal kan det fungera med egenkonstruerade översättningar av fackuttryck. Men vid djupare samtal och i skrift är det viktigt att det jag vill uttrycka uppfattas korrekt. Därför ligger ’Pocketengelska’ ständigt på mitt skrivbord”. Sture Nordh, ordförande TCO Recensionsex beställs via info@ekerlids.com. Åke Magnusson nås på tel 0708-47 21 39. Omslagsbild fins på www.ekerlids.com