Billy Bergåker, ny styrelseordförande för P. Ekman Invest

Billy Bergåker utnämnd till styrelseordförande för P. Ekman Invest Koncernen.

P. Ekman Invest AB, en expansiv koncern inom hotell, event och fastigheter med 24 bolag i sina tre underkoncerner Ekman Hotels, Ekman Properties och Ekman Event, är stolta att meddela att Billy Bergåker har utsetts till ny styrelseordförande efter ett år som bolagets rådgivare. Bergåker kommer att axla rollen med omedelbar verkan och leda koncernen i dess fortsatta tillväxt och expansion. P. Ekman Invest AB förväntas omsätta cirka 275 miljoner kronor under 2023.

Billy Bergåker har en gedigen erfarenhet inom näringslivet och har tidigare haft framgångsrika befattningar inom såväl bank och näringsliv samt styrelsearbete i flertalet ägarledda bolag. Hans starka ledarskap och strategiska tänkande gör honom till det perfekta valet för att driva det strategiska arbetet för koncernen framåt och förverkliga våra mål och visioner.

Patrik Ekman, Koncern VD och ägare till P. Ekman Invest AB, känd som "Möjligheternas man, service är mitt namn", välkomnar Billy Bergåker och uttrycker sin glädje över att äntligen hittat rätt person till styrelsen.

"Vi är glada att välkomna Billy Bergåker som styrelseordförande. Hans erfarenhet och ledarskap kommer att vara en stor tillgång för hela vår koncern med delarna Ekman Hotels, Ekman Properties och Ekman Event, och för vår fortsatta tillväxt", säger Patrik Ekman.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Patrik Ekman, VD, 0550 770900
Billy Bergåker, Ordförande, 070 280 97 00