Patrik Ekman, koncern-VD.

Ekman & Friends AB förvärvar Liveside Event AB

Liveside Event är en av Sveriges största uthyrningsfirmor inom tält och evenemangstillbehör och startades 2010 av Mattias Mörnesten och Tomas Fändriks. Bolaget omsatte förra året 27 miljoner kronor men har under 2020 sett större delen av omsättningen försvinna på grund av coronapandemin. Nu förvärvar Ekman & Friends bolaget.

Liveside Event har bland annat under flera år varit huvudleverantör till stora arrangemang som Nordea Masters, Alpina VM i Åre, Falsterbo Horse show och Rally Sweden samt kunder som Live Nation och Way Out West inom nöjesindustrin.

Bolaget Ekman & Friends AB som drivs av Patrik Ekman har per den 4 december 2020 förvärvat alla aktierna i Liveside Event AB.

- Liveside Event har en otrolig historia och en fantastisk potential som en av Sveriges bästa tältbyggarföretag med leveranser över hela Norden, säger Patrik Ekman.

- Det finns en otrolig kompetens i verksamheten som vi vill ta vara på, samtidigt som vi skall se på framtiden med tillförsikt. Det gäller att hitta en balans i detta fram till att pandemin går över och att man får arrangera större konserter och evenemang i Sverige igen, säger Ekman

- Jag tycker det är jättekul att vi hittade en bra och långsiktig lösning för företaget och framtiden, Patrik och jag har i många år arbetat tillsammans med de verksamheter vi har, säger Mattias Mörnesten, tidigare VD

- Vi gör inte som alla andra, det är lite av vårt motto. Man måste våga satsa även i kristid och alla vet ju att det finns ett efter corona, vi behöver bara hjälpas åt att ta oss dit, avslutar Patrik Ekman.

Ekman & Friends koncernen som förutom investeringsverksamheten innefattar Liveside Event AB

Ekman Invest koncernen som innefattar Ekman Hotels med 8 verksamheter inom besöksnäringen samt Ekman Event med 5 verksamheter inom evenemangsbranschen och omsatte totalt ca 150 miljoner kronor innan coronapandemin började.