Festivalprogram Putte i Parken Karlstad

Festivalprogram Putte i Parken Karlstad

Arrangöreren bakom festivalen Putte i Parken presenterar nu ett efterlängtat festivalprogram för sommarens upplaga av Putte i Parken som går av stapeln på Norra fältet 30 juni-2 juli.

Stage of Joy öppnas på torsdagen i värmländsk anda av lokala artisten Erika Jonsson för att tre dagar senare avslutas med en nostalgitripp till 90-talet med The Latin Kings. Däremellan erbjuds allt från melodifestivaldrottningen Cornelia Jakobs, Grammisvinnaren A36 till upcoming metal-bandet Horndal. För de allra yngsta kommer Bröderna Lindgren att stå för underhållningen under lördagseftermiddagen.

"Vi känner oss otroligt glada och stolta över vår lineup med artister på båda scenerna. Vårt mål är att ge alla en anledning att besöka festivalen under helgen. Utöver vårt scenprogram så hoppas vi på glada besökare som vill åka karuseller, käka eller ta något gott att dricka. " säger Emelie Fredriksson, projektledare för festivalen.

På festivalområdet kommer det finnas gott om alternativ av både mat och dryck. Allt från typiska festival-rätter som langos och churros till Karlstads restaurangen Julins Backyard Barbecue. För dig som önskar underhållning utöver musiken finns Davids Tivoli på området under hela festivalen. Precis som tidigare år jobbar arrangören för att uppmuntra unga besökare att avstå alkohol genom drogförebyggande aktiviteten blås grönt i samarbete med ungdomar för trygghet och Karlstads kommun.

"Det är hög tid att fira att vi äntligen kan umgås och lyssna på livemusik igen!" avslutar Emelie.

Kontakt:

Emelie Fredriksson, Projektledare