Hurula kommer till Putte i Parken i Luleå.

Hurula till Putte i Parken

Putte i Parken släpper ytterligare en artist till sin stora scen Stage of Joy. Det handlar om Hurula som kommer till Luleå för en spelning i Norra hamn.

Till Putte i Parken i Luleå den 14-16 juli kommer Fricky, Nause, Rebecca & Fiona, The Magnettes, Lovad, Emil Assergård, Cleo, Avantgardet och nu också Hurula. Dessutom kommer RIX FM Festival med ett antal artister som ännu inte presenterats.

- Vi fortsätter att löpande släppa nya artister till vår stora scen Stage of Joy och är jätteglada att nu kunna presentera Hurula. Det ska in någon fler akt innan vi är klara med årets bokningar. Jag vet att Hurula, med sin scennärvaro och koppling till staden, alltid lockar mycket folk och gör bra spelningar här, säger Robin Lindquist, projektledare för Putte i Parken i Luleå.

Om Hurula

Det finns något absolut nödvändigt i Hurulas musik. Som om varje stavelse han spottar fram bland de larmande gitarrerna bara måste ut. För att de behövs. De gripande berättelserna om klass, utanförskap, psykisk ohälsa och bultande hjärtan i andrahandslägenheter har gjort Hurula till rösten för alla som lovat att aldrig någonsin bli som dem. Över fyra briljanta album – ’Vi är människorna våra föräldrar varnade oss för’ (2014), via ’Vapen till dom hopplösa’ (2016), ’Klass’ (2019) och fjolårets ’Jehova’ – har Hurula cementerat sig som en av de viktigaste artisterna i Sverige och mottagit kärlek från både kritiker och lyssnare. Bland annat har han belönats med hela tre Grammisar i kategorin ’Årets Rock’.