Movits! på Putte i Parken, Leksand 2019

Putte i Parken släpper första artisterna till årets festivalprogram

Luleås stora sommarfestival, Putte i Parken, är tillbaka den 13-15 juli i Norra Hamn och vi kan äntligen avslöja de första artisterna som kommer att uppträda på den stora scenen Stage of Joy!

Först ut hittar ni Luleå-banden Movits! och Gray Soul Pennies som kommer bjuda oss på fantastisk musik samt energi under festivalen.

MOVITS!

Genom att blanda fängslande swingmusik och jazz med pulserande hiphop, skapar Movits! en unik ljudbild som både lockar till dans och eftertanke. Med sina skarpa svenska texter och nyskapande musikaliska stil, bjuder de in lyssnare på en oförglömlig resa genom tiden och genrer.

GREY SOUL PENNIES

Upplev den råa energin och kraften hos Gray Soul Pennies, det svenska rockbandet som föddes ur Luleås kalla, mörka landskap 2019. Med en beslutsamhet om att återuppliva rockens gyllene era – bjuder Gray Soul Pennies på en explosiv blandning av kärlek, ilska och livserfarenheter genom sina passionerade texter och musik.

RIX FM FESTIVAL

Det är också klart att RIX FM Festival återigen gästar Putte i Parken med ett stort antal artister - vilka dessa blir håller vi dock på ett lite tag till.

GRATIS ATT BESÖKA

Med en grym lineup och flera spännande aktiviteter lovar vi att årets festival blir en oförglömlig upplevelse. Nytt för i år är också att vi kommer erbjuda spännande dagsaktiviteter – vilka dessa blir släpper vi också lite längre fram. Och det bästa av allt – tack vare våra fantastiska sponsorer är festivalen helt gratis att besöka!

KONTAKT

För mer information om festivalen, kontakta projektledare Emelie Fredrikssonemelie@ekmanevent.se eller ring 076 850 09 61.

Emelie Fredriksson

Projekledare Event 0768500961