The Latin Kings, Maxida Märak och en rad lokala akter till Putte i Parken

The Latin Kings, Maxida Märak och en rad lokala akter till Putte i Parken

Putte i Parken närmar sig och nu släpper festivalen sina sista akter till stora scenen - Stage of Joy. Det blir stjärnglans, starka texter och tunga beats när Maxida Märak och The Latin Kings möter Luleåpubliken. Dessutom är en rad lokala akter klara till Evelynscenen.

Gratisfestivalen Putte i Parken arrangeras i Norra hamn i Luleå den 14-16 juli. Tidigare presenterade artister är Fricky, Hurula, The Magnettes, Emil Assergård, Rebecca & Fiona, Lovad, Nause, Avantgardet och Cleo. Dessutom bjuder RIX FM Festival på Måns Zelmerlöw, Hanna Ferm, Dotter, Eagle-Eye Cherry, Anna Bergendahl, Junie, Omar Rudberg och Jubël.

- Vi är nu klara med vår lineup till Stage of Joy och det känns kul att få bjuda Luleåpubliken på såväl Norrbottnisk stjärnglans i form av Maxida Märak som hip hop-nostalgi i form av The Latin Kings, säger Robin Lindquist, projektledare för Putte i Parken i Luleå.

Utöver artisterna på Stage of Joy presenterar Putte i Parken också en rad lokala akter i samarbete med studieförbundet Evelyn. Painted Sky, Linnea Lindblom, Justina, Febern, Kalle Gracias, Clara Alm, Åssit, Sunny och Gray Soul Pennies kommer att skapa stämning på Evelynscenen i ett av festivalens tre serveringsområden. Där kommer dessutom Wah Gwan Club att se till att marken gungar även när livemusiken tystnar på scenerna.

- Besökarna på Putte i Parken kommer att kunna uppleva musik överallt på festivalen. Vi kommer att ha ett nostalgitält där coverband bjuder på det bästa från förr, vi har ett område mitt framför Stage of Joy där det blir skönt loungehäng med DJ's mellan akterna och så har vi Livetältet där Evelyn och Wah Gwan Club kommer att husera, berättar Robin Lindquist.