Pressmeddelande -

EcoligentPaper® miljövänliga klädgalgar checkar in på Scandic och skapar en hållbar garderob

Hotellkedjan Scandic har branschens ledande hållbarhetsprogram och i sitt holistiska arbete tar de nu sitt miljöfokus vidare in i hotellrummen. Genom ett pilotprojekt med tre utvalda hotell lanseras i november en mer hållbar garderobskänsla genom egendesignade miljövänliga klädgalgar från Ekoligens.

Scandic St Jörgen i Malmö, nyrenoverade Scandic Västerås samt Scandic Falun är de tre hotell som valts ut att erbjuda ett mer miljövänligt galgalternativ till gästerna. Samtliga hotell har tidigare uppmärksammats för sin nyfikenhet kring innovativa och hållbara lösningar och tros bli goda exempel för andra hotell att följa efter.

Vi har under lång tid varit ledande inom hållbarhet och miljöfrågor. Galgen från Ekoligens är spännande då den utöver att vara producerad av 100% återvunnet papper även hjälper oss att kommunicera vårt miljöengagemang till våra gäster på ett lekfullt sätt, säger Johan Michelson, ansvarig för Scandics varumärke.

Designen på klädgalgen har tagits fram tillsammans med Scandic och symboliserar alla de gröna och hållbara värdeord som företaget dagligen arbetar efter. Med ett helhetsperspektiv med hänsyn till människor och miljö hoppas Scandics hållbara val också ses som omtanke för hotellgästerna – att få hänga upp kläder på eko-galgar och inspirera till en hållbar livsstil.

Vi är otroligt glada över det nya samarbetet med Scandic och att skapa ytterligare engagemang kring hållbarhetsfrågor genom EcoligentPaper® klädgalgar. Med ett medvetet val sätter Scandic galgarna i sin naturliga miljö och skapar något så omvälvande som en hållbar garderob. Vi hoppas att alla hotellgäster ska känna sig särskilt utvalda och uppskatta den eko-vänliga garderob som möter dem, säger Patrik Enbacka, Ekoligens VD.

Ekoligens arbetar för innovativa produkter och material med en hållbar ekologisk och ekonomisk affärsnytta. Den klädgalge som skapats i ett nära samarbete med Scandic hoppas bli en snackis och inspirationskälla för alla miljömedvetna resenärer och hotellgäster.

För mer information vänligen kontakta:

Patrik Enbacka, Ekoligens VD, tel 070-610 29 08, patrik@ekoligens.se

Johan Michelson, Vice President Brand & Marketing, johan.michelson@scandichotels.com