Ekstrands presenterar antibakteriella handtag

Vårt utökade samarbete med FSB har resulterat i ett bredare sortiment av handtag och beslag till dörrar och fönster. Ekstrands kan nu även erbjuda antibakteriell ytbehandling av dörrhandtag i aluminium eller rostfritt via FSB, med livstidsgaranti. Behandlingen tar bort 99,99% av alla multiresistenta patogener.

Provad och testad effektivitet
FSB´s Anti-Infection behandling (AIC) tar bort 99,99% av multiresistenta patogener. Behandlingen har livslånga antimikrobiella egenskaper och är certifierad enligt ISO22196 JIS 2801:2010. Handtagen kan levereras i både rostfritt och aluminium, anodiserad eller pulverlackerad i tillgängliga RAL-kulörer.

För både offentliga och privata utrymmen
AIC behandling är rekommenderad för hygienutrymmen på sjukhus, vårdhem samt offentliga lokaler som hotell, kök och restaurang. Nu kan Ekstrands även erbjuda denna behandling på mindre beställningar av ytter- eller innerdörrshandtag.

Produkten är testad enligt DIN ISO EN 10993-5 och DIN EN ISO 1518, är biokompatibel, tål alla normala rengöringsmedel och klarar nötningsmotstånd på 100 000 cykler.