Ekstrands presenterar Durabel, en ny ytterdörrtröskel i komposit och ek

Ekstrands presenterar Durabel, en ny ytterdörrtröskel i komposit och ek

Tröskeln är en komponent som utsätts för extremt slitage. Den utsätts för mekanisk påverkan genom att man trampar på den, ofta med smuts och grus emellan. Den utsätts för fukt, UV-ljus och stora temperaturförändringar. Trots att man använder hårdträ till en ytterdörrtröskel så får den ett trist utseende med åren. Att underhålla tröskeln är något som de flesta människor prioriterar bort.

Tröskel Durabel är slitstark och 100% väderbeständig, den är även tillgänglighetsanpassad enligt gällande byggregler. Tröskeln har en matt kulör i grafit och insidan kan levereras med inslag av ek eller ädelek.

Durabeltröskeln är inte standard utan går att finna under tillval på sidan 27 i vår dörrprisbok.

Taggar

Ekstrands Dörrar & Fönster är en historia om innovativa lösningar, envishet och entreprenörskap som sträcker sig tre generationer tillbaka i tiden. Sven Ekstrand började tillverka snickerier i slutet av 40-talet. Dörrar och fönster har alltid varit företagets huvudsakliga produktområde. Yrkesstolthet är grunden för en filosofi om att tillverka de bästa produkterna till det bästa priset, kundnytta är ett ledord hos oss. En ytterdörr eller ett fönster skall inte bara vara vackra att titta på, de skall ha en bra funktion och hålla många år efter köpet.

Innovativa lösningar som diffussionspärrande skikt i ytterdörrar kommer från huset, en konstruktion som hela branschen använder sig av idag. Foderbildande karmar och väderbeständiga ytskikt är andra exempel.

Ekstrands Dörrar & Fönster är ett traditionellt familjeföretag och drivs idag av andra och tredje generationen. Företaget har produktionsanläggningar utomlands men huvudfabriken med centrallager och kontor ligger i skånska Osby. Ekstrands omsätter i Sverige omkring 160msek men är fortfarande en liten tillverkare. Ekstrands tror på service och närhet till kunden, något som inte alltid är en självklarhet idag. God soliditet och AAA-rating sedan många år ger kunden en stor trygghet.

Läs mer om våra fönster, innerdörrar & ytterdörrar på vår hemsida: www.ekstrands.com

Dominic Wissen

Presskontakt Marknadsföringsansvarig, PR & Webb 0479 535 482
Heidi Ekstrand

Presskontakt VD 0479 535 427

Ekstrands - Fönster, ytterdörrar & innerdörrar

Ekstrands är ett familjeföretag i dörr- och fönsterbranschen med innovativa lösningar och entréprenörskap sedan tre generationer tillbaka. Yrkesstolthet borgar för kundnytta och de bästa produkterna till det bästa priset. Vi tillverkar fönster, ytterdörrar & innerdörrar.

Huvudkontor, centrallager och fabrik finns i skånska Osby samt produktionsanläggningar utomlands. Omsättning i Sverige ca 150msek och AAA-rating sedan många år ger kunden trygghet.