NVIDIA visar vägen för AI

Pressmeddelande -

Affärsnyttan och hur du implementerar AI på riktigt - Anmäl dig till ett kostnadsfritt webinar i Elastx regi

AI är just nu - utan tvekan - en av de mest banbrytande teknologierna i näringslivet och i samhället just nu.

Under presentationen utforskar vi hur AI kan stärka ditt företags konkurrenskraft genom effektivitet, produktivitet och nya affärsmöjligheter.

Vi diskuterar hur du kommer igång med AI i ditt företag, vilka förutsättningar som krävs, och hur du går från småskaliga projekt till skalbarhet.

Vi diskuterar också hanteringen av känslig data och dess betydelse för en framgångsrik AI-implementering.

Vi tar upp viktiga aspekter såsom ledningens engagemang, data och kompetensbehov för att lyckas med AI, men går också igenom ett antal fundamentala förutsättningar som förändrats och hur förändringar i lagar och regler påverkar verksamhets- och IT-strategier.

Algorithma är ett svenskt strategirådgivningsbolag som hjälper företag att skapa affärsvärde genom att driva innovation, strategi och transformation med hjälp av ny teknik.

Eventet är kostnadsfritt och sänds live 29 maj kl 14-15.