25 år som franchisetagare hos Electrolux Home  – “Ett suveränt koncept”

25 år som franchisetagare hos Electrolux Home – “Ett suveränt koncept”

Det är över 25 år sedan Electrolux Home lanserade sitt franchisekoncept och sedan dess har antalet franchisetagare vuxit till 34 stycken över hela Sverige. En av dem är Pontus Geifalk, vd och butiksägare för Electrolux Home i Uppsala, som var en av de första att hoppa på tåget när det begav sig.
– Konceptet är suveränt. Det är ett väldigt bra sortiment av produkter och riktigt fina butiker. Det går inte att misslyckas helt enkelt, säger Pontus Geifalk.

När Electrolux Home introducerade sitt franchisekoncept 1995 dröjde det inte länge förrän Pontus Geifalks vitvarubutik i Uppsala blev en av de första att ingå ett samarbete med Electrolux Home. Idag, drygt 25 år senare, driver han butiken tillsammans med sin bror och ytterligare sex andra kollegor. Franchisekonceptet går ut på att Electrolux Home stöttar med bland annat marknadsföring, skyltning och utbildningar - och tillhandahåller ett brett sortiment med starka, välkända varumärken. Det sistnämnda är något som Pontus Geifalk menar sticker ut i jämförelse med konkurrenterna inom branschen.
– Eftersom Electrolux Home erbjuder både kompletta kök och köksredskap liksom vitvaror och småelsprodukter för hela hemmet har vi blivit experter inom alla dessa områden. Går du till en konkurrent är det inte samma sak. Vi kan helheten och erbjuder ett komplett hem med starka varumärken. Det är även det som gör jobbet så roligt, säger Pontus Geifalk och fortsätter:
– Att kunna få hjälp med både sitt kök, sin köksinredning samt olika garderobs- och förvaringslösningar för bästa möjliga resultat är även det en stor fördel. Du får in kunder i butiken som tycker att butiken är “wow”. Sedan gäller det självklart att ha rätt personal som är trevliga och hjälpsamma. Vi jobbar hela tiden med att få en bra sammanhållning i butiken med en uppmuntrande arbetsmiljö och mycket aktiviteter.

Egna idéer och drivkrafter får komma till sin rätt
Som franchisetagare hos Electrolux Home är du din egen, där dina idéer och din drivkraft får komma till sin rätt. Electrolux Homes mål är att bli ledande inom kök och andra smarta lösningar för hemmet, ett mål som nås tillsammans med entreprenörer som förvaltar och sprider konceptet. Just nu söker företaget nya franchisetagare på flera orter i Sverige med förhoppningen att kunna öppna nya butiker redan i år. Pontus Geifalk menar att konceptet är perfekt för den som har intresse av branschen och som vill erbjuda ett komplett sortiment för kök och hem av hög kvalitet.
– Väljer du att bli franchisetagare kommer du att få ett sortiment som är helt komplett – det går nästan att säga att det säljer sig själv. Dessutom får du en trygg central organisation som alltid ger dig hjälp och stöttning. I den här branschen känner många att de saknar tid, med hjälpen som Electrolux Home erbjuder sparar du just det, avslutar Pontus Geifalk.

Pontus Geifalk

25 år som Franchisetagare 070-717 58 66