Dubbelt så stor Electrolux Home i Ullared invigdes av GeKå´s VD Boris Lennerhov och Gustav Trägårdh, Årets Kock 2010

Pressmeddelande -

Butiken har flyttat till dubbelt så stora lokaler, cirka 260 kvm, i en omgjord fastighet bredvid ortens ICA-butik, några hundra meter från den gamla butiken. Nu i dagarna rivs den gamla butiken för att ge plats åt ett hotell med 115 bäddar. Hotellprojektet genomför Leif Svensson, Electrolux Homes franchisetagare, tillsammans med sina bröder Bo och Jan Svensson, som driver Ullareds El, i samarbete med Gekås. Hotellet ska stå klart i slutet av 2012.

Fredagen den 30 september invigdes den nya Electrolux Homebutiken i Ullared. Boris Lennerhov, vd på Gekås, deltog på VIP-aktiviteten i butiken kvällen före öppning som gäst bland 75 speciellt inbjudna.

”Det är roligt för oss på Gekås att kunna vara involverade i lokala projekt såsom hotellbygget som är till nytta både för vår verksamhet och för utvecklingen på orten. Vi är också stolta över att ortens utbud av butiker växer.” säger Boris Lennerhov.

Gustav Trägårdh – Årets kock 2010 – deltog under VIP-kvällen och hela invigningsdagen. Till vardags huserar han i Sjömagasinet i Göteborg, men Gustav deltar ofta i arrangemang hos Electrolux Home.

”Jag tycker att det är roligt att komma ut på det här sättet och laga mat och prata med folk samtidigt. Alla kunder är så intresserade av både råvarorna och produkterna som jag använder. Mina favoriter just nu är Electrolux ångugn och induktionshäll. Jag gillar också de nya lågfettförbrukande fritöserna som kommit på marknaden” säger Gustav och bjuder på sin egen lite exklusivare variant av ”fish & chips” – friterade pilgrimsmusslor.

”Den här butiken har blivit en pärla i regionen. Leif och hans medarbetares insatser, både när det gäller planering och genomförande, har gjort Ullaredsbutiken till en av de finaste Electrolux Home-butiker jag sett. Företagets speciella kunskaper i belysning har gjort det där lilla extra i köksutställningen” säger Eva S. Halén, VD Electrolux Home.

Franchisekedjan Electrolux Home, som startade 1995, har cirka 60 butiker i Sverige. Electrolux Home är butikskedjan för hela köket och erbjuder kompletta köks- och förvaringsinredningar, vitvaror och ett brett sortiment av utvalda cook-shop och småelsprodukter. Kök och förvaring säljs under det egna varumärket Sentens. Hos Electrolux Home får kunderna hjälp hela vägen: från inspiration och ritning till leverans, installation, montering och finansiering. Electrolux Home AB är ett helägt dotterbolag inom Electrolux-koncernen.