Träpanelen runt kassan ger en inbjudande och lyxig känsla.

ELECTROLUX HOME LANSERAR KONCEPTBUTIK MED SMAKEN I FOKUS

Uppsala 24 oktober

Idag lanserar Electrolux Home ett nytt butikskoncept i Uppsala där tanken är att bjuda besökarna på en ny upplevelse kring matlagning, smak och den gemenskap man finner i köket.

Det nya konceptet har utvecklats för att förenkla och skapa trygghet för kunden, med tydliga avdelningar som steg för steg hjälper kunden att skapa sitt unika kök utifrån dennes matlagningsstil. Allt från val av spishäll ner till beslut om gångjärn har fått sina dedikerade ytor i butiken och nära till hands finns hela tiden köksexperter som vägleder genom de olika valen.

”Det blev helt naturligt när vi lyssnade på våra kunder – det handlar mer om matlagningen och upplevelsen i köket, snarare än tekniska specifikationer. Våra produkter erbjuder allt du behöver för att lyckas med din matlagning. Men den viktigaste frågan att lösa är hur just Du vill laga Din mat?” säger Anders Bjurud, VD på Electrolux Home.

Konceptet kommer också erbjuda ny teknik för att visualisera kundens nya drömkök. Med hjälp av tekniken ”Touch Reality” modelleras det nya köket fram och kunden kan då samtidigt se en 3D-visualisering med rätt luckor, beslag och ljussättning.

I mitten av butiken presenteras ”Taste Kitchen” - en levande yta där allt kretsar kring matlagning. Här kommer det provlagas mat, hållas workshops i olika matlagningstekniker och bjudas på inspiration kring hållbar och hälsosam mat och matlagning.

Utställningsköken i den stora köksstudion erbjuder inspiration utifrån olika matlagningsstilar, med kök optimerade för umgänge, bakning, långkok och så vidare. Matlagningsfokuset genomsyrar på så vis alla avdelningar.

Förutom kök, vitvaror och allt man behöver för matlagning så har konceptet ett brett sortiment av produkter för den som vill ta hand om sin hemmiljö och vårda sina kläder. Det finns också tydligare serviceytor runt om i butiken, och även en hel loungemiljö där kunden själv eller med en köksexpert kan planera sitt nästa steg för det nya köket.

”Det känns spännande med den nya butiken, det är en stor förflyttning som ger oss nya möjligheter att stärka vår position lokalt. Hela teamet i butiken är peppade och vi ser framemot fler möten kring matlagning och köket framöver med både befintliga och nya kunder.” säger Pontus Geifalk på Electrolux Home i Uppsala.

Butiken har rakt igenom fått ett helt nytt uttryck – ett skandinaviskt formspråk men premiumkänsla i materialval där trä och metall kombineras med mjukare inslag som mattor, draperade tyger och växtlighet, allt i en mjuk men samtidigt vågad färgskala. Sammantaget skapas en lugn miljö som låter konsumenten inspireras och utvecklas med sin matlagning.

Electrolux Home kedjan – snart 25 år som inspiratör för hela köket

Electrolux Home grundades 1995 som ett Franchisekoncept, idag består kedjan av 42 butiker över hela Sverige samt e-handel. Med det nya konceptet förstärks kopplingen till Electrolux och det strategiska fokuset att skapa unika konsumentupplevelser inom tre huvudområden Taste (matlagning), Care (klädvård) och Wellbeing (hemmiljö).

Kontakter

Electrolux Home huvudkontor - Anders Bjurud, anders.bjurud@electrolux.com, 072-3698258

Electrolux Home Franchisetagare Uppsala - Pontus Geifalk, pontus.geifalk@electroluxhome.com, 070-7175866

Kategorier

Electrolux Home grundades 1995 som ett Franchisekoncept, idag består kedjan av 42 butiker över hela Sverige samt e-handel. Electrolux Home är butikskedjan för hela köket och erbjuder kompletta köks- och förvaringsinredningar, vitvaror och ett brett sortiment av utvalda cookshop och småelsprodukter. Kök och förvaring säljs under det egna varumärket Sentens. Hos Electrolux Home får kunderna hjälp hela vägen: Från inspiration och ritning till leverans, installation, montering och finansiering. Electrolux Home är ett franchisekoncept som ägs av Electrolux-koncernen.

Kontakter

Lena Söder

Presskontakt Marketing Manager 08-7386444

Electrolux Home

Electrolux Home är ett väletablerat franchisekoncept som lanserades 1995 och har idag 35 butiker över hela landet liksom en stor webbshop.

Kök från JKE Nordic Kitchen Design
Electrolux Home är butikskedjan som förverkligar köksdrömmar genom att erbjuda ett brett utbud av kompletta kök. Kök för alla, oavsett önskemål, behov och förutsättningar. Vårt köksvarumärke JKE Nordic Kitchen Design innebär stilrena nordiska kök att leva i, alltid av hög kvalitet, i framkant vad gäller materialval och med en formgivning som passar den nordiska livsstilen. Köken är tillverkade i Danmark och miljömärkta med Svanen.

Allt för hemmet
Electrolux Home erbjuder allt för hemmet. Hos oss finns ett stort utbud av intuitiva vitvaror, småelsprodukter och köksredskap. Allt designat och noga utvalt för att på bästa sätt hjälpa människor till en både sund och kreativ matlagning, för att höja matlagningsupplevelsen och resultaten. Helt enkelt för att göra matlagningen till något roligt och utvecklande. Vi erbjuder dessutom produkter för tvätt och tork, städning, en god inomhusmiljö och flexibla garderobs- och förvaringslösningar för hemmets alla rum.

Electrolux Home erbjuder hjälp hela vägen
Vi hjälper gärna till att hålla koll på allt i leveranser och serviceval, hela vägen fram till slutbesiktning vid kompletta köksköp. Dessutom erbjuder vi på Electrolux Home våra kunder flera olika tjänster såsom trygga och säkra betallösningar, leverans, installation, provkörning av nya produkter och bortforsling av gamla produkter och emballage. En stor kundservice liksom egna tekniker och hantverkare.