Värmepumpstorktumlare TT210HP, från 1984

Service och underhåll är avgörande för en produkts livslängd

Electrolux Professionals värmepumpstorktumlare TT210HP har ända sedan 1984 funnits i en fastighet tillhörande Östersundshem. Underhållet har skötts av Electrolux Professionals servicepartner Marklunds Service och är ett gott exempel på att bra service och kontinuerligt underhåll lönar sig.

Sedan 1984 har torktumlaren använts flitigt av de boende i fastigheten. Trots detta spås den ha många bra år kvar. Den långa livslängden har sin förklaring i regelbundet underhåll av rutinerade servicetekniker, i detta fall utfört av Marklunds Service. Lars Erik Eriksson, företagets VD, kommenterar:

– Även om produkterna i sig alltid har hållit en otroligt hög kvalitet krävs det underhåll på maskiner för att de ska klara sig länge. Maskinen i Östersund må se omodern ut, men den fungerar lika bra som de nyare modellerna, berättar han.

Hållbar värmepumpsteknik
Redan på 1980-talet började Electrolux Professional med tillverkning av tvättprodukter med värmepumpsteknik. Sedan dess har företaget utvecklat tekniken och torktiderna är mycket snabbare nu. Ambitionen är att ha de mest energisnåla produkterna med de lägsta livscykelkostnaderna.
Stefan Linnér, Customer Care Manager på Electrolux Professional berättar:

– Värmepumpsteknik ger inte bara besparingar i form av energi, utan de håller även längre om de underhålls kontinuerligt.

Essentia – service och underhåll på en ny nivå
Torktumlaren hos Östersundshem är ett bra exempel på hur produkter kan leva längre med rätt service och underhåll. Sedan två år tillbaka har Electrolux Professional dessutom implementerat service- och underhållspaketet Essentia – med syfte att lyfta underhållstjänster till en ännu högre nivå. Electrolux Professionals mål med Essentia är att finnas med kunden hela vägen från installation till slutet av produkternas livscykel. Dessutom erbjuds skräddarsydda underhållspaket, tillbehör och förbrukningsartiklar samt originalreservdelar. Allt för att trygga produktens hållbarhet och prestanda.

– Vi vill inte komma in i bilden först när något händer med produkten. Vi är en part under hela resans gång och gör allt för att kunden ska få en så bra upplevelse av produkten som möjligt. De ska kunna fokusera på sin kärnverksamhet och få en enklare vardag, avslutar Stefan Linnér.

Läs hela artikeln om service och underhåll på Electrolux Professionals hemsida:

Ämnen

Electrolux Professional är en ledande leverantör förenhets- och helhetslösningar inom storkök, dryck och professionell tvätt. Våra innovativa ocheffektiva lösningar är världsledande och hjälper våra kunder att få ett enklare arbetsliv och bli lönsamma på ett verkligt hållbart sätt. Med över 10 000 erfarna servicetekniker i över140 länder erbjuder vi våra kunder ett världsomspännande servicenätverk. År 2018 hade Electrolux Professional en global försäljning på 9 miljarderkronor och 3000 anställda. Mer information finns påhttps://professional.electrolux.se/

Alexandra Sjögren

Presskontakt Marketing & Activation Manager - Food Sverige PR-ansvarig produktmarknadsföring Sverige 0733281885
Jacob Broberg

Presskontakt Presskontakt Corporate Communication Investor Relations & Corporate Communications (Head) 0701900033 IR-Kontakt

Professionella lösningar inom storkök, dryck och tvätt

Electrolux Professional Group är en av de ledande globala leverantörerna av storkök, dryck och tvätt för professionella användare. Våra innovativa produkter och världsomspännande servicenätverk gör det dagliga arbetet för våra kunder enklare, mer lönsamt och verkligt hållbart varje dag. Våra lösningar och produkter tillverkas i 13 fabriker i åtta länder och säljs i mer än 110 länder. År 2023 hade Electrolux Professional Group en global försäljning på 12 miljarder kronor och cirka 4.300 anställda. Electrolux Professionals B-aktier är noterade på Nasdaq Stockholm.

I Sverige har Electrolux Professional ca 600 medarbetare som arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg, inom försäljning, service samt i fabriken i Ljungby där våra tvättmaskiner tillverkas.

Mer information om Electrolux Professional Group finns på www.electroluxprofessional.com/corporate