FIFA 17 MED KRAFT FRÅN FROSTBITE

Electronic Arts Inc. (NASDAQ: EA) meddelade idag att EA SPORTS™ FIFA 17 kommer att drivas av den svenskproducerade spelmotorn Frostbite™*. Frostbite är en av branschens ledande spelmotorer som kommer att leverera nya realistiska fotbollsvärldar, fyllda av fotbollsspelare med starka personligheter och känslor.

Frostbite låser upp en ny värld av möjligheter för FIFA-serien och dess fans”, berättar David Rutter, VP och exekutiv producent. “Vi har aldrig tidigare varit så glada och spända inför fotbollens framtid och de upplevelser vi kommer att leverera i FIFA 17.”

FIFA 17 introducerar även fyra nya fotbollsambassadörer som influerat nya innovationer och det som händer ute på planen. James Rodriguez från Real Madrid C.F., Anthony Martial från Manchester United, Eden Hazard från Chelsea FC och Marco Reus från Borussia Dortmund är fyra världsklass-spelare som alla är kapabla att avgöra vilken match som helst. De fyra har samarbetat med EA SPORTS för att levandegöra gameplay-innovationerna som kommer att avslöjas under EA Play. Ambassadörerna kommer även att dyka upp i förbokningserbjudandena för FIFA 17 och då som lånespelare i FIFA 17 Ultimate Team™.

Spelare som förbokar FIFA 17 Super Deluxe Edition får upp till 40 FIFA Ultimate Team Jumbo Premium Gold Packs, Team of the Week-lånespelare samt ytterligare FUT-innehåll. Klicka här för att läsa mer om våra förbokningserbjudanden.

Fotbollen har förändrats: https://www.youtube.com/watch?v=lPDOh5ZifyM

Bli en EA SPORTS FIFA Insider och få senaste nytt, videos och exklusivt Insider-innehåll via email: http://easports.com/fifa

Medlemmar av EA Access** (Xbox One) och Origin Access** (PC) kan spela FIFA 17 tidigare med Spela först-testversionerna. Mer information kommer inom kort.

FIFA 17 är utvecklat av EA Vancouver och kommer att börja säljas i Sverige den 29 september till Pc via Origin™, Xbox One, PlayStation®4, Xbox 360® samt PlayStation®3.

* Frostbite kommer endast att finnas tillgängligt i Xbox One-, PlayStation 4- och Pc-versionerna av spelet.

** VILLKOR, REGLER OCH UNDANTAG GÄLLER. SE EA.COM/EAACCESS/TERMS och http://www.origin.com/store/origin-access FÖR MER INFORMATION.

Bli en del av EA SPORTS FIFA-communityn på Facebook och Instagram. Följ oss via Twitter @easportsfifa med hashtag#FIFA17. Spelet har ännu inte granskats av PEGI.

• Underhållning

Electronic Arts (NASDAQ: EA) är världens ledande företag inom interaktiv underhållning. EA levererar spel, innehåll och onlinetjänster till uppkopplade konsoler, PC, mobiltelefoner och surfplattor. EA har mer än 300 miljoner registrerade spelare i över hela världen.

Under 2015 redovisade EA nettointäkter på 4,5 miljarder dollar. EA:s huvudkontor är beläget i Redwood City, Kalifornien, USA. Bland företagets finns flera kritikerrosade och bästsäljande spelserier som exempelvis The Sims™, Madden NFL, EA SPORTS™ FIFA, Battlefield™, Dragon AgeTM och Plants vs. ZombiesTM. För mer information om EA se www.ea.com/news

EA SPORTS™ är ett av världens ledande varumärken inom sportunderhållning med bästsäljande titlar, prisbelönt interaktiv teknologi, tjänster för fans och digitala upplevelser på flera olika spelplattformar. EA SPORTS skapar uppkopplade upplevelser som levererar sportens alla känslor och drama via branschledande sportspel som exempelvis Madden NFL, EA SPORTS FIFA, NHL®,NBA LIVE, Rory McIlroy PGA TOUR®,SSX™ och EA SPORTS UFC®.

Tom Lindgren

Presskontakt Head of Communications EA GAMES