IHRSA 2017: Upplev Eleiko, vårt arv och vår framtid i Styrka!

IHRSA 2017: Upplev Eleiko, vårt arv och vår framtid i Styrka!

Eleiko, den främsta tillverkaren av styrke- och tyngdlyftningsutrustning, är exalterade över att få dela med sig av sitt arv och sin historia inom tyngdlyftning till fitnessproffs från hela världen på IHRSA denna vecka. Eleiko gläder dig även över att lansera en ny serie av träningsprodukter. Besökare som gästar vår monter under 9–10 mars kommer att få ta del av Eleikos fascinerande historia från våffelmönstrade järn till världens mest kända skivstång. De kommer också se smakprov på nya produkter som kommer att forma Eleikos framtid inom styrka.

HRSA 2017: Upplev Eleiko, vårt arv och vår framtid i Styrka!
"Eleikos arv är tätt sammanlänkad med historien om tyngdlyftning, och företagets design och innovationer har satt standarden mot vilken all annan utrustning mäts. Från den första stången som klarade kraven för en hel tävling, till våffelmönstrad lättring, snurrande lager, och även kulörta viktplattor, har Eleiko drivande i att forma styrkesporter i 60 år. Samtidigt som vi är djupt rotade och engagerade i tyngdlyftning och styrkelyft är vår grund att Eleiko brinner för styrka. Därför lanserar Eleiko, med designhjälp av Roy Simonson, Performance Line och SVR Platform på IHRSA.

“Detta är en otroligt spännande tid för Eleiko, en tid då vi både firar vad vi åstadkommit under de senaste 60 åren, och också tar Eleiko i en ny riktning,” säger Erik Blomberg, VD på Eleiko. “Lanseringen av SVR Platform och Performance Line är det första steget i Eleikos bredare fokus och vision för att bygga en starkare värld. Vi har tar med oss samma hängivenhet för kvalitet, hantverk och extraordinära resultat som vårt rykte är uppbyggt på in i detta nya sortiment av produkter, och vi är glada över att kunna dela både vårt arv och dessa nya erbjudanden med IHRSA:s deltagare runt om i världen.”

SVR PLATTFORM (ljud- och vibrationsreducerande plattform)
Tyngdlyftning upplever ett uppsving i popularitet, med en betydande ökning av deltagande under det senaste decenniet. Eleiko brinner för denna typ av styrketräning, och vårt mål är att göra lyftandet mer tillgängligt för personer som är intresserade av styrka och ett välanpassat funktionellt träningsprogram. Trots dess fördelar har tyngdlyftning traditionellt sett inneburit nackdelar för hälso- och fitnessklubbar - nämligen buller och vibrationer som kan vara störande för medlemmar och irritera grannar.

“Anläggningar över hela världen kämpar med frågor som rör vibrationer och höga ljud från tyngdlyftningsytor, men vår nya SVR-plattform kommer att räcka lång väg för att ta itu med dessa frågor”, säger Roy Simonson, chef för Eleikos produktutveckling. "Även om det kan låta enkelt, så var det om sanningen ska fram ett komplext problem att lösa. När du dämpar vibrationerna och ljudet så blir slutresultatet vanligtvis en rejäl studs. Ändrar man designen för att hantera studsen, så kommer de ljud- och vibrationsdämpande egenskaperna att minska. Men, på Eleiko vi har aldrig ryggat inför en utmaning och vi är verkligen nöjda med resultatet."

Eleiko har skapat det nästan intill omöjliga, en exklusiv blandning av material som tillsammans hanterar alla tre problemen - buller, vibrationer och studs. Vi har träffat den perfekta balansen, vår plattform minskar effektivt skramlet när skivstänger tappas och materialen absorberar vibrationer och ger en tystare och mindre störande upplevelse. Slutligen har vi åtgärdat problemet med överdriven studs. Vi har skapat en lösning som gör det möjligt för anläggningar att införliva lyft på ett sätt som inte kommer att irritera grannar eller störa eller skrämma medlemmar.

SVR-plattformen går längre än det skydd som traditionella tyngdlyftningsplattformar erbjuder med en elegant och tilltalande stil, mycket slitstarkt material och funktioner för att specifikt förbättra prestanda samt skydda din investering. Förutom vår exklusiva blandning av material som dämpar och absorberar ljud, vibrationer och studsar, så kommer plattformen med en vacker, specialanpassad flerskiktsbjörkplywood och däck av sammanfogad ek vilket ger en optimal yta för lyft. Mycket slitstarka gummiremsor är inbäddade i kanten på lyftdäcket för att skydda plattformskanterna mot slitage, samt mot viktplattor som kan råka slå i plattformen när de tappas. Slutligen finns en 0,125 tums specialformad stålram som är extremt hållbar och som ser till att plattformen är stabil.

ELEIKO PERFORMANCE LINE
Eleiko är känt för två saker; tyngdlyftning och enastående produktkvalitet och -prestanda. Eleiko Performance Line är nästa steg i vårt företags resa där vi följer vår passion för styrka och utökar vårt produktutbud i nya riktningar. Eleiko Performance Line har element som både användare och anläggningar kommer att uppskatta, och en design som är tilltalande, inbjudande och mycket bekväm att använda. Kollektionen är otroligt slitstark och vackert designad. Vi har använt de bästa materialen och komponenter av högsta kvalitet. Från slangar till fästen, skyddsytor och dyndesignen så har vi gjort allt för att säkerställa att maskinerna kommer att visa minsta möjliga tecken på slitage.

"I allt vi gör strävar vi efter att föra samman elegans och stil med kvalitet och prestanda”, säger Rickard Blomberg, VD på Eleiko Sport Inc. “Det är anledningen till att du ser att vår utrustning används dagligen - årtionden efter de levererats. Eleiko Performance Line är inte annorlunda. Vi är övertygade om att vi har skapat vackra saker som kommer att hålla och fungera utmärkt i många år framöver.”

Performance-systemet innehåller för närvarande en Half Rack, Smith Machine, en Olympic Bench och en Adjustable Bench, grundutrustningen inom alla styrketräningsområden, och ett komplement till våra traditionella tyngdlyftningsprodukter. Under de kommande månaderna och åren kommer denna linje att fortsätta att expandera och växa.

UTBILDNING
I och med tyngdlyftningens renässans så är det rätt tillfälle för att införa en liten grupp lyft- och funktionella fitnessprogram. Tyngdlyftningsprogram är utmanande, stimulerande och prestandainriktade. Kundernas framsteg är mätbara, och resultaten kommer att motivera dem att fortsätta träna för att få en starkare kropp och själ. Att skapa en miljö där medlemmarna trivs och når sina mål kräver flera saker, men en nyckelkomponent är en motiverad och utbildad personal.

Eleiko är i en unik position att kombinera vår tradition inom tyngdlyftning, styrkelyft och funktionell fitness med 60 års erfarenhet av att serva gym över hela världen. Vårt erfarna Eleiko Education team har designat program som är lätta att integrera i tränarens fullspäckade scheman. Varje 4-timmars workshop tar tränaren genom olika stadier av tyngdlyftningens grunder och kommer att ge dem de kunskaper som behövs för att korrekt utföra, lära ut, korrigera och coacha traditionella tyngdlyftningsövningar.

ELEIKO: EN KOMPLETT TYNGDLYFTNINGSLÖSNING

Vi har stänger som känns bra i användarens händer, en mängd olika viktplattor som täcker dina behov, plattformar som bidrar till att skapa en icke-störande lyft-miljö och nu med våra utbildningsprogram, träning för dina coacher och personal så att du effektivt kan utveckla och undervisa lyftprogram i små grupper med blandade förmågor. Vår kompletta tyngdlyftningslösning ger anläggningar möjlighet att differentiera sina klubbar genom att lansera en eftertraktad typ av styrketräningsprogram i ett format som inte bara visat sig skapa gemenskap, utan också lett till bättre efterlevnad av programmet. Skapa ett Eleiko Lifting Center i din anläggning och upptäcka kraften i tyngdlyftning och styrkan som skapas i små grupper.