AMF Fastigheter öppnar, tillsammans med Eleiko, en träningsstudio för hyresgästerna i Urban Escape

AMF Fastigheter öppnar, tillsammans med styrketräningsföretaget Eleiko, en exklusiv träningsstudio för sina hyresgäster i Urban Escape i centrala Stockholm. Genom satsningen kommer hyresgästerna att få tillgång till gratis träning i en inspirerande miljö och dessutom få möjlighet att boka in skräddarsydda seminarier ledda av träningsexperter.

Den exklusiva träningsstudion – som kommer att kallas ”Urban Strength Studio” – invigdes den 1 december 2022 med öppet hus för hyresgästerna. Medarbetarna kommer att ha tillgång till lokalen kostnadsfritt för träning samt möjlighet att boka in skräddarsydda seminarier ledda av träningsexperter från Eleiko.

”Det känns otroligt roligt att vi kostnadsfritt nu kommer att kunna erbjuda våra hyresgäster i Urban Escape den här möjligheten. Studion blir både en pusselbit i dagens kreativa kontorsmiljö med möjlighet till exempelvis train and talk-möten, samtidigt som den skapar värde för de anställdas eget välmående genom att de kan boka egen tid för träning i studion”, säger Jenny Sivervik, Marknadsområdeschef City, AMF Fastigheter.

Möjligheter till träning på eller i nära anslutning till arbetsplatsen är något som värderas högt idag och efterfrågas i allt högre grad. Det visar även en undersökning gjord av AMF Fastigheter på temat Framtidens kontor.

”En av de största utmaningarna kopplat till träning är att ha den lättillgänglig – så att den blir av. Vi är väldigt glada för detta samarbete tillsammans med AMF Fastigheter och förhoppningen med studion är att hyresgästerna ska få träningen att bli av. Oavsett träningsvana har vi eftersträvat att bygga upp en inspirerande miljö som fyller hyresgästernas behov. Det är dessutom otroligt kul att komma närmare våra kunder i Stockholm och ha möjlighet att visa upp våra produkter”, säger Johan Arnerlind, Sverigechef på Eleiko.

Trenden att skapa hälsosamma arbetsplatser har ökat sedan pandemin. Fler bolag vill skapa lösningar för att stötta sina medarbetares hälsa, samtidigt som förmåner och service inom välbefinnande är alltmer efterfrågat. Enligt HR-Techbolag Benify är både hälsa och välmående "Topp 5" i alla ålderskategorier när medarbetare rankar vad som är viktigast för dem på arbetsplatsen. Samtidigt visar Aons undersökning ”Benefits and Trends 2022” att 95% av arbetsgivarna är överens om att de har ett ansvar för sina medarbetares hälsa och välbefinnande.

Urban Strength Studios specialanpassade bokningssystem är framtaget för att skapa en så enkel lösning som möjligt för medarbetarna i Urban Escape. Systemet är framtaget i samarbete med BRP Systems.

OM AMF FASTIGHETER
AMF Fastigheter är ett av Sveriges största fastighetsbolag med 36 kommersiella fastigheter i Stockholm och Sundbyberg. Genom att utveckla och förvalta våra kontor, handelsplatser och kvarteren runtomkring bidrar de till en levande och attraktiv stad. Fastighetsportföljen som AMF Fastigheter förvaltar har ett marknadsvärde om cirka 79 miljarder kronor. AMF Fastigheter är ett helägt dotterbolag till tjänstepensionsbolaget AMF.

Vid frågor kontakta:
P-O Osbeck