Eleiko samarbetar med klädesmärket Les Deux för att designa och utrusta ett företagsgym i Les Deux nya huvudkontor i Köpenhamn.

Eleiko samarbetar med Les Deux för att utrusta nytt företagsgym

Eleiko, världsledande inom precisiontillverkad styrkeutrustning, samarbetar med klädesmärket Les Deux för att designa och utrusta ett företagsgym i Les Deux nya huvudkontor i Köpenhamn.

För att hedra deras skandinaviska arv kommer det nya Les Deux -huvudkontoret att ha en ren och lyxig estetik, kombinerat med en minimalistisk designfilosofi. Genom att samarbeta med Eleiko för att utrusta företagsgymmet kommer hela huvudkontoret att präglas av nordisk design, i allt från möbler, ljud och träningsutrustning. Les Deux planerar att flytta in i sitt nya huvudkontor i slutet av 2021.

– Vi har valt att samarbeta med Eleiko för att utrusta vårt företagsgym eftersom vi tror att rätt inredning och utrustning kan skapa en bättre arbetsmiljö. En hälsosam arbetsplats är ofta en mer dynamisk plats, en plats där människor är mer öppna för förändringar och nya riktningar. För oss är det av största vikt att samarbeta med företag som Eleiko, som delar våra värderingar och syn på världen. Med ett starkt engagemang för en mer hållbar framtid råder det ingen tvekan om varför Eleiko är marknadsledande inom styrkeutrustning, säger Mathias Halvgaard Jensen, Creative Director på Les Deux.

Johan Arnerlind, säljchef för Eleiko Norden, kommenterar:

–Eleiko och Les Deux delar ett engagemang för hållbarhet, innovation och nordisk design – viktiga värden som styr våra beslut och gör detta samarbete med Les Deux till ett naturligt val. Ett träningsutrymme är en väsentlig del av den moderna arbetsplatsen, och vi är glada över att få hjälpa Les Deux att nå sin vision för sitt nya huvudkontor med ett företagsgym som ger medarbetarna tillgång till den ultimata lyftarupplevelsen med prisbelönta styrkeprodukter. Deras nya huvudkontor i Köpenhamn är den perfekta platsen för vår utrustning, och vi ser fram emot att se lokalen komma till liv.

Sedan 1957 har Eleiko skapat styrkeutrustning som sätter nya standarder för kvalitet och hållbarhet. År 2021 tilldelades Eleiko Öppen Collars både Red Dot Award och iF Design Award 2021, två av världens viktigaste designpriser och internationellt erkända kvalitetsstämplar. Design, produktion och testning görs på Eleikos huvudkontor i Halmstad.

För mer information, vänligen kontakta:
Mads Oestergaard, Country Manager Danmark på Eleiko
mads.oestergaard@eleiko.com

Läs mer om Eleikos lösningar och boka en kostnadsfri konsultation med våra produkt- och designexperter här

Följ Eleiko Denmark on Instagram: Eleiko Danmark (@eleiko_danmark)
Följ Les Deux on Instagram: Les Deux (@lesdeux)