Eleiko vinner kontrakt med amerikanska armén och flottan

Eleiko vinner kontrakt med amerikanska armén och flottan

Den amerikanska armén har valt Eleiko som nyckelleverantör för träningsutrustning. Dessutom har US Navy valt att teama ihop med det framgångsrika familjeföretaget som utbildningspartner.

Eleiko har under längre tid bearbetat den amerikanska marknaden och äntligen tecknat ett femårsavtal med US Navy som utbildningspartner, värt 3 miljoner dollar. Militärmakten har en tydlig koppling till Eleikos framstående performance-segment, där man tränar för att prestera så bra som möjligt inför en given uppgift. Avtalet innebär bl.a. att Eleiko kommer skräddarsy träningsupplägg och utbilda deras fitnesscoacher inom ramen för ett program som heter NOFFS (Navy Operational Fitness & Fueling System).

NOFFS är ett program som instruerar dig om hur man på ett effektivt och säkert sätt kan träna och göra hälsosamma näringsval både ute i fält men även hemma på bas.

”US Navy ser i Eleiko en stark partner när det gäller utrustning och utbildning med ett bevisat och starkt engagemang för att erbjuda högsta kvalitet.”
Erik Blomberg vd Eleiko

Läs mer här…

Eleiko levererar träningsredskap till amerikanska armén.

Den amerikanska armén har valt knyta ett femårigt avtal med Eleiko som huvudleverantör av träningsredskap för deras anläggningar runt om i världen. Eleiko kommer att bistå dem med ett 80-tal olika redskap bl.a stänger, hantlar, viktskivor, kettlebells och ställningar. Kontraktet är ett öppet ramavtal som förväntas ge miljondollarintäkter årligen för Eleiko.

Företagets höga kvalitet, enorma kunskap och långa erfarenhet gjorde Eleiko till det självklara valet för amerikanska armén som sysselsätter ca. 1 miljon soldater på ett antal hundra baser världen över.

“Eleiko är vald som leverantör för sin höga kvalitet och spetskompetens inom styrketräning med stark förankring i elitidrotten.
Erik Blomberg vd Eleiko

Läs mer här…