Mattie Rogers skriver på för ett andra år med Eleiko.

Halmstad, Sweden, 13 december 2016 – Eleiko Sport, Inc., den ledande tillverkaren av styrke- och tynglyftningsutrustning meddelade idag att Mattie Rogers kommer att fortsätta i sin roll som Eleiko-ambassadör för en starkare värld.

”Vi brinner för tyngdlyftning och strävan efter det enastående, och när vi ser atleter som utstrålar samma driv och passion vill vi göra vad vi kan för att stötta dem,” sa Rickard Blomberg, VD för Eleiko Sport, Inc. ”Mattie är en utmärkt ambassadör för sporten och vi är glada att hon fortsätter i sin roll som medlem i Eleiko-familjen.”

Mattie Rogers upptäckte tyngdlyftning genom ett CrossFit-gym i sin hemstat Florida efter flera års träning inom gymnastik och cheerleading. Hon fann snabbt passion för tyngdlyftning och påbörjade sin nuvarande resa mot sportens högsta nivåer. Hon representerar idag USA i internationella tävlingar och dominerade på den senaste, University World Championship, där hon tog tre guldmedaljer i ryck, frivändning med stöt och total. I och med detta satte hon tre nya American University-rekord.

Att vara en del av Eleikos team har varit en jättebra erfarenhet och jag är väldigt glad över att fortsätta vårt samarbete, sa Mattie Rogers. Jag brinner för denna sport och är fast besluten att göra vad som krävs för att uppnå mina mål. Eleikos stöd och samarbete hjälper mig med detta.

Om ambassadör för en starkare värld
Eleiko skapade ambassadörsprogrammet för att stötta och erkänna atleter som presterade maximalt och visade upp de egenskaper vi värdesätter som organisation. De värderingarna är en ständig strävan efter utveckling – att vara så bra som möjligt, vara snäll och en bra förebild för att hjälpa till att främja tyngdlyftning som sport. Vår strävan är att utöka sporten, men också att uppmana människor till att träna och bli starkare. Tillsammans med våra ambassadörer vill vi inspirera nästkommande generation av tyngdlyftare och visa att tyngdlyftning och funktionell träning är en sport för alla. Är man stark så är man lycklig och vi vill hjälpa till att göra världen starkare.

Eleikos stänger och styrkeutrustning har sedan 1957 tillverkats i Sverige av skickliga hantverkare och fortsätter att utgöra de ledande produkterna inom tyngd- och styrkelyftning. Eleikos produkter levereras till över 180 länder och används till att utrusta världens största events, inklusive Weightlifting World Championship i Houston 2015 och de Olympiska spelen i London 2012. Mer än 1 000 världsrekord har satts med en Eleikostång. Eleikos huvudkontor är beläget i Halmstad, Sverige, och de har anställda på kontor i Sverige, Norge, Finland, Tyskland, Ryssland och USA.