Erik Blomberg (vänster), VD Eleiko och Andrew Parsons (höger), IPC President på IPC's huvudkontor i Bonn.

World Para Powerlifting och Eleiko ingår ett nytt femårigt avtal

Detta är en förlängning av det tidigare avtalet som undertecknades 2014 och kommer innebära att Eleiko ökar sitt stöd till de lokala kommittéerna som arrangerar World Para Powerlifting Championships.

Eleiko kommer också kontinuerligt fortsätta att utveckla sportspecifik utrustning för Para Powerlifting och utöka samarbetet med de utbildningsprogram som stöds av World Para Powerlifting.

Det nya kontraktet undertecknades officiellt under ett möte på Internationella Paralympiska Kommitténs huvudkontor i Bonn, Tyskland av Andrew Parsons, IPC President och Erik Blomberg, VD Eleiko Group.

Säsongen 2019 kommer inledas i februari med Fazza World Cup i Dubai och årets viktigaste tävling blir VM i juli i Astana, Kazakstan.

Andrew Parsons, IPC President: "Eleiko har varit en viktig partner i många år och det nya avtalet med World Para Powerlifting kommer att få en betydande inverkan på utvecklingen av sporten runt om i världen."

Erik Blomberg, VD Eleiko Group: "Eleiko strävar efter att göra människor starkare så de kan prestera bättre inom sin sport och i livet. Vi ser vårt partnerskap med World Para Powerlifting som en integrerad del av det. Vi satsar helhjärtat på sporten och fördelarna med träningsaktiviteter för alla."

 Jorge Moreno, World Para Powerlifting Senior Manager: "World Para Powerlifting och Eleiko har ett mycket starkt partnerskap. Vi är väldigt glada för det nya avtalet och ser fram emot att samarbeta under nästa femårscykel."

Hos Eleiko arbetar vi för att göra människor starkare så de kan prestera bättre - i sin sport och i livet. I över 60 år har Eleiko varit världsledande inom internationell tyngdlyftning, styrkelyft och gym och fitness. Eleiko är certifierad av IWF, IPF och Para Powerlifting. Våra produkter har levererats till mer än 180 länder och ses ofta på världens stora mästerskap och i de mest respekterade träningsanläggningarna. Mer än 1000 världsrekord har satts med en Eleiko stång. Med kvalitet, innovation och sin kundservice är Eleiko den ledande leverantören av utrustning och utbildning inom styrka.