Den världsberömda gamingfestivalen DreamHack är tillbaka

För första gången på tre år är den världsberömdagamingfestival DreamHack tillbaka i Sverige med en fullskalig festival och nu med Elgiganten som huvudsponsor. Festivalen utlovar en grym upplevelse med ökat fokus på tävlingar, priser, aktiviteter och giveaways i Elgigantensnya utökade område inne på festivalområdet. DreamHack Summer 2022 arrangeras 18–21 juni i Jönköping på Elmia kongresscenter.

I juni anordnas en fullskalig DreamHack-festival för första gången i Sverige sedan november 2019 och festivalen väntas besökas av tusentals spelintresserade, såväl amatörer som e-sportsproffs. DreamHack Summer 2022 är även första festivalen där Elgiganten går in som huvudsponsor och nordisk partner. Elgiganten utlovar en förbättrad upplevelse för besökarna.

– DreamHack är en fantastisk mötesplats som skapar gemenskap och vi vet att många längtar efter att ses fysiskt igen. Vi ser fram emot att dra i gång vårt partnerskap ordentligt och kommer satsa på att skapa en extra bra upplevelse i år, säger Alexander Åberg, ansvarig för gaming på Elgiganten.

I år gör Elgiganten stora satsningar på sitt område inne på festivalen. Området har uppgraderats från 500 kvm till 800 kvm där ett helt nytt butikskoncept och inredning tagits fram. På plats kommer det finnas flera småbutiker där man kan köpa produkter till riktigt bra priser och få möjligheten att testa den senaste tekniken och få rådgivning kring de hetaste gamingprylarna.

Under hela perioden kommer Elgiganten även att bjuda på underhållning i form av flera tävlingar och nya spännande aktiviteter. Den mycket populära programpunkten ”1337”, som uppskattas av såväl besökare som medarbetare, återvänder dessutom i år. Varje dag klockan 13:37 anordnar Elgiganten en giveaway på stora scenen där produkter för stora summor kastas ut i publikhavet.

– Många av våra medarbetare älskar DreamHack och vi är väldigt glada över att äntligen kunna åka till Jönköping igen för att möta likasinnade. I år kommer vi dessutom att börja kika efter nya talanger på plats. Gamers har många av de egenskaper som vi efterfrågar på Elgiganten så därför vill vi verkligen hålla ögonen öppna, säger Niclas Eriksson, vd på Elgiganten.

Allt det senaste om sommarens festival som går av stapeln den 18–21 juni på Elmia kongresscenter i Jönköping finns att läsa på dreamhack.com/summer. Sajten uppdateras regelbundet med nytt innehåll och spännande aktiviteter.

Sedan juni 2020 är Elgiganten nordisk partner till DreamHack. Mer information om partnerskapet finns på https://www.elgiganten.se/magazine/gaming-underhallning/elgiganten-gaming-dreamhack

• dreamhack
  • partnerskap
  • spel
  • e-sport
  • gaming
  • hemelektronik

Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror samt kök och är ett av de bolag som omsätter mest inom detaljhandeln. 2018 utsågs Elgiganten till ”Årets Butikskedja” vid handelsgalan Retail Award som arrangeras av Svensk Handel. Två år senare, 2020, utsågs de till "Årets Arbetsgivare" på samma gala.

Elgiganten etablerades i Sverige 1994 och har i dag närmare 3,200 anställda samt 176 butiker och varuhus. Här ingår även Elgiganten Phonehouse-butikerna som finns i stadskärnor och gallerior över hela landet.

Elkjøp-koncernen, där Elgiganten ingår, är ett av Nordens största detaljhandelsföretag, med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Island, Grönland och Färöarna. Räkenskapsåret 2019/2020 uppgick koncernens omsättning till 41,8 miljarder NOK. I Norden finns det totalt 415 varuhus och ca 11,000 medarbetare. Samtliga varuhus i Norden får sina produkter från det 107.000 kvm stora Nordiska Distributionscentret i Jönköping.

Elkjøp-koncernen ägs av brittiska Currys Plc - en av Europas största återförsäljare av hemelektronik.

Elgiganten.se, Elkjop.no eller Currys.co.uk