Elgiganten inviger i Enköping

Elgiganten inviger i Enköping

Elgiganten fortsätter etableringen av nya varuhus. Fredagen den 26 april kl 08:00 är det dags för stor invigning av det 1300 kvm stora varuhuset i Enköping.

- Vi ser en otroligt positiv utveckling i våra franchisebutiker som samtliga redovisar vinst, säger Per Handell, Franchiseansvarig på Elgiganten. Försäljningsframgångarna för 2012 håller i sig och under de första månaderna i år noterade vi en ökning med hela 38 procent mot föregående år. Vi hoppas naturligtvis på samma fina utveckling i Enköping.

Varuhuset i Enköping kommer att tillhandahålla Elgigantens fulla produktsortiment och ha samma erbjudanden som alla andra Elgigantenvaruhus i Sverige.

– Vi skiljer inte på franchisetagare och egenägda butiker, säger Per Handell. All marknadsföring är gemensam och våra annonsprodukter finns tillgängliga i alla Elgigantenvaruhus i hela Sverige. Även våra kundgarantier om 30 dagars öppet köp, 30 dagars prisgaranti och 3 dagars tillgångsgaranti gäller överallt.

Elgigantens etablering har skapat 17 arbetstillfällen i Enköping och förhoppningen är att utvecklingen ska leda till ytterligare anställsbehov.

Med nytillskottet Enköping har Elgiganten totalt 73 varuhus i Sverige varav 27 franschisebutiker.

Elgiganten är en av Sveriges ledande varuhuskedjor inom hemelektronik och vitvaror och är ett av de bolag som omsätter mest inom detaljhandeln. Elkjøp-koncernen där Elgiganten ingår omsatte räkenskapsåret 2011/12 23,6 miljarder NOK med ett resultat på 1031 miljoner NOK. I Norden finns totalt 289 varuhus och ca 7000 medarbetare. Alla nordiska varuhus försörjs från det 100 000 kvm stora centrallagret i Jönköping. Elgiganten etablerades i Sverige 1994 och har i dag ca 2400 medarbetare och 73 varuhus. Elkjøp-koncernen ägs av den brittiska hemelektronikkoncernen DSG international plc. För mer information, se: www.elgiganten.se, www.elkjop.no, www.dsgiplc.com

Sayna Oveisikian

Presskontakt Presskontakt 0701803269

Presskontakt Kundtjänst 0771115115

Årets Arbetsgivare 2020!

Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök och är ett av de bolag som omsätter mest inom detaljhandeln. 2018 utsågs Elgiganten till ”Årets Butikskedja” vid handelsgalan Retail Award som arrangeras av Svensk Handel. 2 år senare, 2020, utsågs dem till "Årets Arbetsgivare" på samma gala.

Elgiganten etablerades i Sverige 1994 och har i dag närmare 3.200 anställda och 176 butiker och varuhus. Här ingår även våra Elgiganten Phonehouse-butikerna som du hittar i stadskärnor och gallerior över hela landet.

Elkjøp-koncernen, där Elgiganten ingår, är ett av Nordens största detaljhandelsföretag, med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Island, Grönland och Färöarna. Räkenskapsåret 2019/2020 uppgick koncernens omsättning till 41,8 miljarder NOK. I Norden finns totalt 415 varuhus och ca 11.000 medarbetare. Samtliga varuhus i Norden får sina produkter från det 107.000 kvm stora Nordiska Distributionscentret i Jönköping.

Elkjøp-koncernen ägs av brittiska Dixons Carphone Plc - en av Europas största återförsäljare av hemelektronik.

Elgiganten.se, Elkjop.no eller Dixonscarphonegroup.com