Elgiganten inviger Stockholms modernaste elektronikvaruhus

I dag slog Elgiganten upp dörrarna till Stockholms modernaste elektronikvaruhus – i Täby. Efter omfattande ombyggnationer och en övergång till digitala butikslösningar ska Elgiganten erbjuda kunder ännu bättre service och kundupplevelse.

Varuhuset i Täby är Elgigantens nya konceptvaruhus där den klassiska analoga butiksmiljön integrerats med den digitala och uppkopplade världen. Digitala prislappar och flexibla servicestationer är två exempel på lösningar i det nya Täbyvaruhuset.

– Vi ser hela tiden över möjligheten att förenkla och förbättra kundupplevelsen i våra varuhus och med vårt nya konceptvaruhus kommer Täbykunderna att vara först i Sverige med att testa alla nyheter. Med digitala prislappar kommer vi att ha mer tid att hjälpa kunderna och med flexibla servicestationer kan vi styra bemanningen efter kundernas behov på ett smartare sätt. Vårt mål är att kunna erbjuda en ännu bättre service och kundupplevelse på alla plan, säger Niclas Eriksson, VD på Elgiganten.

Trots att butiksytan är densamma som tidigare kommer Täbyvaruhuset att kunna erbjuda ett betydligt bredare sortiment än tidigare. Framför allt när det kommer till möjligheten att testa olika produkter innan köp. Här hittar man också det allra senaste inom kök med nya och inspirerande lösningar. Samtliga utställningskök i är dessutom uppkopplade och utrustade med smarta lösningar som kunderna själva kan testa via en surfplatta.

– Täbyvaruhuset kommer att vara först ut med nya produkter och lösningar och kommer att ha ett brett utbud av kvalitetsprodukter till samma låga priser som tidigare. Jag är väldigt stolt över att presentera det nya utbudet och konceptet för kunderna, säger Niclas Eriksson.

Invigningen av det nya konceptvaruhuset kommer att firas med en rad olika erbjudanden och evenemang under hela december. På söndag den 4 december klockan 14 kommer till exempel en av Sveriges mest kända e-sportare Emil ”Heaton” Christensen (från Ninjas In Pyjamas) att vara i varuhuset för att träffa kunderna.

Alla evenemang kommer att presenteras här: https://www.facebook.com/ElgigantenTaby/