​Elgigantens Hanna Bergfäldt, finalist i kategorin Sveriges HR-chef!

Sveriges HR Förening utser årligen Sveriges bästa HR-chef, i år är Elgigantens Hanna Bergfäldt finalist i den ärofyllda kategorin.

– Hanna Bergfäldt har en imponerande bred och djup kompetens från flera olika roller inom HR. Med fokus på gott medarbetarskap och nöjda kunder har Hanna lyckats stärka HR-professionen som en viktig del i verksamhetens konkurrenskraft, attraktivitet och affärsresultat. Att Hanna är en av årets finalister förvånar mig inte alls. Hon är en förebild! Säger Manne Didehvar, Generalsekreterare på Sveriges HR Förening.

Den 8:e oktober är det dags för årets upplaga av HR-galan som äger rum i Blå Hallen, i Stockholms Stadshus. Ett glatt gäng från Elgiganten kommer att närvara för att heja på sin alldeles fantastiska vän och kollega, Hanna Bergfäldt. Hanna har varit otroligt uppskattad av samtliga kollegor sedan hon började arbetat inom bolaget år 2017. Med hennes energi och glädje har hon sannerligen bidragit till årets rekordhöga medarbetarengagemang.

– Hanna är en fantastisk person som har enormt hög kompentens men framförallt skapar hon en värme och ett högt engagemang genom sitt ledarskap. Hon driver sin agenda med smartness och stor pondus inför Elgigantens ledare och 3200 medarbetare. Hennes agenda handlar alltid Elgigantens två fokusområden - medarbetaren och kunden, vilket visar sig i årsresultatet där Elgiganten uppnår hela 91% nöjda kunder samt ett rekordhögt medarbetarengagemang. Hanna besitter en stor kraft och en ödmjukhet som hon balanserar perfekt för att få med sina kollegor på tåget, säger Niclas Eriksson, VD på Elgiganten.

Sveriges HR Förening vill lyfta de många goda exempel och glödande eldsjälar som finns på våra svenska arbetsplatser. Därför belönar de Sveriges HR-medarbetare, Sveriges HR-chef och Sveriges HR-profil med fina priser! Från och med den 12 augusti går det att rösta på finalisterna på Sveriges HR Förenings hemsida. Vinnarna koras på HR Galan den 8 oktober i Blå Hallen i Stockholm Stadshus. Läs mer om de prestigefyllda priserna, HR Galan och juryns arbete på:

www.hrgalan.se

• Detaljhandel

Elgiganten är en av Sveriges ledande varuhuskedjor inom hemelektronik, vitvaror och kök och är ett av de bolag som omsätter mest inom detaljhandeln. 2018 utsågs Elgiganten till ”Årets Butikskedja” vid handelsgalan Retail Award som arrangeras av Svensk Handel.

Elgiganten etablerades i Sverige 1994 och har i dag närmare 3.200 anställda och 172 butiker och varuhus. Här ingår även våra Elgiganten Phone House-butikerna som du hittar i stadskärnor och gallerior över hela landet.

Elkjøp-koncernen, där Elgiganten ingår, är ett av Nordens största detaljhandelsföretag, med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Island, Grönland och Färöarna. Räkenskapsåret 2017/2018 uppgick koncernens omsättning till 37,3 miljarder NOK. I Norden finns totalt 415 varuhus och ca 11.000 medarbetare. Samtliga varuhus i Norden får sina produkter från det 107.000 kvm stora Nordiska Distributionscentret i Jönköping.

Elkjøp-koncernen ägs av brittiska Dixons Carphone Plc - en av Europas största återförsäljare av hemelektronik.