Helt ny Polestar-modell premiärvisas på eCarExpo i Stockholm

Svenska Polestars helt nya SUV-coupé Polestar 4 kommer till eCarExpo i Stockholm den 2–4 februari. Det blir första gången någonsin som bilen visas i Europa och är tredje gången i rad företaget lägger Europapremiärer på eCarExpo.

Polestar 4 som är företagets tredje modell ligger både i pris och storlek mellan Polestar 2 och Polestar 3. Den beskrivs som en bil med coupéns aerodynamik kombinerat med suvens utrymme. En sak som sticker ut med bilen är att den har desigats utan bakruta. Istället har den högupplöst bakåtriktad kamera och digital backspegel. Med en acceleration 0–100 km/h på bara 3,8 sekunder är den också Polestars snabbaste modell hittills.

Polestar kommer att visa hela sitt nuvarande modellprogram på mässan: Förutom Polestar 4 visas uppgraderade Polestar 2 och SUV:en Polestar 3. Under mässan kommer Polestar 2 att finnas för provkörning på plats.

Polestar 4 presenteras av företagets designchef Maximilian Missoni i Polestars monter klockan 09.15 fredag den 2 februari. Bilen finns att se under mässans alla dagar.

Till redaktionen:

För ackreditering till eCarExpo Stockholm maila vår PR chef Mats Genberg

mats.genberg@elife.se

Mässan äger rum den 2–4 februari på Friends Arena
Press- och branschdag med presentationer, intervjumöjligheter mm är fredag den 2 februari. Komplett program meddelas senare.

För frågor som rör Polestar, kontakta Polestars PR-ansvarige John Eriksson: john.eriksson@polestar.com

Öppettider: Fredag: 08:30–17:00. Lördag: 10:00–17:00. Söndag: 10:00–16:00.

Ange gärna följande för varje person du önskar ackreditering för.

Namn:
Funktion: (Skribent, fotograf, poddare, youtuber e t c…)
Media:
Mail: