Barnens julbord gör julkänslan möjlig för fler

Barnens julbord gör julkänslan möjlig för fler

Sedan öppningen 2016 har julbord på Elite Hotel Mimer varit ett givet inslag på Umeåhotellet under december månad. Hotellet fylls av julkänsla, julmat och gäster med tid för nära och kära. Genom ”Barnens julbord” i samarbete med Barncancerfonden Norra och Hjältarnas hus blir det i år möjligt för fler.

- För oss är julen barnens högtid och en tid att med nära och kära få njuta av god mat, glada skratt och varandras sällskap. I år vill vi göra vad vi kan för att möjliggöra det för fler och framförallt tillsammans med våra gäster och företagskunder som också är med och bidrar, säger Malin Gustafsson, kommersiellt ansvarig Elite Hotel Mimer.

I samarbete med Hjältarnas Hus i Umeå och Barncancerfonden Norra avsätts en hel julbordssittning i hotellets restaurang, Artonnittiosju, för barnfamiljer som drabbats av svår sjukdom. Tillsammans med hotellets gäster och företagskunder möjliggörs julbordet och de som bokar julbord har möjlighet att köpa till en tallrik till ”barnens julbord”. Hotellets gäster har också möjlighet att bidra med klappar under granen och tomten har lovat att titta förbi för utdelning.

- Alla barn ska få känna julglädje. Julmys, god mat och att få njuta i varandras sällskap är extra värdefullt för de familjer som drabbats av sjukdom och kanske även befinner sig långt hemifrån. Vi är tacksamma och glada för alla som bidrar med en ljus stund för barnen och deras familjer, säger Katarina Lindahl, Barncancerfonden Norra.

- Det känns extra värdefullt att Elite Hotel Mimer bjuder in till julbord, så att julen kan få bli en minnesvärd högtid även för de familjer som måste tillbringa julen långt hemifrån, Carola Lestander, Hjältarnas Hus.

Elite Hotel Mimers julbord presenteras av hotellets egen restaurang, Artonnittiosju, och på det stora julbordet möter julklassiker nya spännande smaker och i år presenteras extra många gröna alternativ.

Den 22 december klockan 15-17 hålls barnens julbord på Elite Hotel Mimer och ger svårt långtidssjuka barn och deras familjer möjlighet att uppleva julkänsla och ett färdigdukat julbord.

För mer information eller bokning av barnens julbord, kontakta: Malin Gustafsson Kommersiellt ansvarig Elite Hotel Mimer, 0705-26 09 10 malin.gustafsson@elite.se