ELITE HOTELS SPAKEDJA  VANA SPA LANSERAR BADKOLLEKTION FÖR BARN

ELITE HOTELS SPAKEDJA VANA SPA LANSERAR BADKOLLEKTION FÖR BARN

Som ett steg i Elite Hotels of Swedens arbete med att skapa fantastiska hotellupplevelser även för de yngre gästerna satsar man nu stort på de små inom hotellets egna spakoncept – Vana Spa. Utöver tidigare satsning där man skapade lyxiga och anpassade spaupplevelser genom en utökad spameny, en mängd barnsligt goda rätter, drycker och snacks, generösare öppettider samt ett urval av kortare behandlingar för barn, introducerar kedjan nu en specialdesignad badkollektion för barn.

Vana Spa, Elite Hotel of Swedens egna spakoncept, satsar vidare på att inkludera de yngre gästerna i sina uppskattade spaanläggningar. Nu bygger kedjan vidare på sitt populära koncept med att släppa en unik badkollektion för barn, designad av Bäck Studio. Den lyxiga kollektionen består av en badponcho, armpuffar och en badring, som alla är framtagna av miljövänliga material av hög kvalitet. Kollektionen har designats med funktionalitet i åtanke, där form och detaljer anpassats efter spats yngre gäster.

Under sommaren 2023 öppnade Elite Hotel Brage i Borlänge sitt Vana Spa, vilket blev startskottet till att erbjuda en härlig spaupplevelse anpassade för barn, som vanligtvis har begränsat tillträde. Hotellet, som är särskilt populärt bland barnfamiljer, såg genast hur väl mottaget det mer barnanpassade konceptet blev.

"I vår strävan efter att främja samvaro och gemenskap inom familjen, sätter vi nu barnen i fokus med en designad badkollektion. Utformad speciellt för dem, är detta ett ödmjukt steg mot att skapa stunder av glädje och samhörighet för både föräldrar och deras små," säger Silvester Mujkic, hotelldirektör för Elite Hotel Brage.

Den nya badkollektionen signerad Vana Spa kommer från och med idag att finnas tillgänglig för såväl utlåning som försäljning på utvalda anläggningar.

För att se öppettider för barn i Vana spa, se: elite.se/vana-spa/barn-spa

Samtliga Vana Span listade på länken har barnkollektionen hos sig för utlåning samt försäljning.

Om Vana Spa
Vana Spa är Elite Hotels of Swedens eget spakoncept, ritat av den internationellt erkända arkitekten Per Öberg. Vana Spa finns i dag på en handfull av Elite Hotels of Swedens hotell. Det första öppnades hösten 2020 på Elite Palace Hotel i Stockholm, följt av Elite Stadshotellet i Karlstad, The Wood Hotel by Elite i Skellefteå och Ad Astra by Elite i Södertälje. I juni väntas hotellkoncernens femte spa öppna på Elite Hotel Brage i Borlänge.

Om Elite Hotels of Sweden
Elite Hotels of Sweden är Sveriges största familjeägda hotellverksamhet med hotell på 26 orter i Sverige. I november 2022 öppnade Ad Astra by Elite, och det senaste tillskottet Hotell Mårtenson blev en del av Elite Hotels i januari 2024. Ytterligare hotell byggs i Kiruna med öppning 2024. I koncernen ingår Vana Spa med tillhörande Rooftop by Vana, samt restaurangkedjan Paolo’s och Sveriges ledande gastropubkedja, The Bishops Arms. För mer information, besök www.elite.se

Silvester Mujkic

Hotelldirektör Elite Hotel Brage, Borlänge +46708348355