Foto: Henrik Bodin

Elite Hotel satsar stort i Örnsköldsvik

För sex år sedan slog Elite Hotels upp portarna till sin stora satsning i Örnsköldsvik. Elite Plaza Hotel, Örnsköldsvik, som ligger på första parkett vid vattnet i stadens högsta byggnad, skapades på initiativ och tillsammans med ingen mindre än hockey legendaren Peter Forsberg och fastighetsbolaget Lerstenen. Sedan dess har hotellet utvecklats i rask takt och nu satsar hotellkoncernen ytterligare genom att både bygga en ”året runt”-uteservering för gastropuben The Bishops Arms och samtidigt rusta upp Örnsköldsviks största konferensanläggning.

Elite Hotels satsar nu stort på att skapa ännu bättre upplevelser på Höga kusten. Tillsammans med fastighetsbolag Lerstenen erbjuds inom kort Örnsköldsviksborna en unik utomhus-upplevelse året runt. Genom att glasa in en del av den, under sommarsäsongen, uppskattade uteserveringen för gastropuben The Bishops Arms kommer fler gäster välkomnas under årets alla månader.

- Vår nya ute/inne-servering blir mer än bara en uteservering. Vi bygger mötesplatsen för stadens alla människor och besökare som vill njuta av god mat och dryck vid kajkanten i Örnsköldsvik och vackra Höga Kusten. Med vårt unika läge kan vi erbjuda en högkvalitativ helhetsupplevelse för våra gäster året om, säger Tanja Salchner, Hotelldirektör, Elite Plaza Hotel.

Byggnationen är redan i full gång och beräknas vara klar i mitten av juni. Den nya ute/inne-serveringen skapar helt nya förutsättningar att ta emot allt från företagsevent och konferenser till middagar och bröllop för upp till 100 personer.

I verksamheten finns utöver det fyrstjärniga Elite-hotellet och The Bishops Arms även konferensanläggning Arken. Konferensanläggningen skapar med sina 1 800 kvadratmeter och 14 lokaler helt unika möjligheter att mötas. Tillsammans med hyresvärden Nyfosa satsar nu hotellkedjan 6 miljoner SEK på att skapa en uppgraderad mötesupplevelse värd att utflykta till. Byggstart för projektet är beräknad till juni och redan i höst kommer nyinvigning att hållas.

- Vi ser fram emot att välkomna våra kunder till vad som ska bli den bästa mötesupplevelsen i Höga Kusten, avslutar hotelldirektör Tanja Salchner.

För mer information:

Tanja Salchner