Elite Hotels hotelldirektör i Malmö, Jukka Turku,  tar emot det prestigefulla priset
Elite Hotels hotelldirektör i Malmö, Jukka Turku, tar emot det prestigefulla priset

Elite Hotels är Nordens bästa hotellkedja 2019

Svenska Elite Hotels är Nordens bästa hotellkedja. I alla fall om man frågar affärsresenärerna. När vinnaren av Nordic Business Travel Awards ska utses bland totalt 36 hotellkedjor väljer de den svenska kedjan Elite Hotels. Det prestigefulla priset delades ut i Köpenhamn i slutet av mars.

- Vi är verkligen glada och stolta att kunna titulera oss Nordens bästa hotellkedja. Detta pris baseras på faktiska omdömen från nordiska hotellkunder och det ser vi som ett fint erkännande att vi lyckas med vår ambition att skapa den främsta hotellupplevelsen, säger David Halldén, VD, Elite Hotels.

Nordic Business Travel Awards baseras på NPS bedömningar av Nordens största företag som är medlemmar i de nordiska business travel associations i Sverige, Norge, Danmark och Finland. När beslutsfattarna/inköparna på dessa företag betygsätter hotellkedjorna som företagens resenärer använder är det svenska Elite Hotels som kan titulera sig som Nordens bästa hotellkedja. Det prestigefulla priset delades ut under Nordic Business Travel Summit i Köpenhamn den 21 mars, 2019.

- Elite Hotels har under många år legat i täten och vi vill gratulera den svenska hotellkedjan till att ha stigit upp på förstaplatsen och blivit Nordens bästa Hotellkedja 2019. Det här är ett prestigefullt pris och i stenhård konkurrens med Nordens 36 största hotellkedjor rankas Elite Hotels högst av affärsresekunderna, säger Jan Borg, VVD på Nordic Bench.

För mer information, kontakta:

Karin Krook, Chief Commercial Officer på Elite Hotels - Mobil: 0707-358662, Karin.krook@elite.se