Foto på Daniel Paris: Sara Arnald

Elite Hotels ger Daniel Paris nycklarna till ett av sina hotell

I ett unikt samarbete med programledaren, bloggaren och författaren Daniel Paris Afshinnejad, utser Elite Hotels of Sweden honom till temporär hotelldirektör i samband med en direktsänd visning av ett av hotellkedjans Stockholmshotell.

På tisdag den 30 november tar Daniel Paris Afshinnejad över direktörsrollen på Elite Palace Hotel i Stockholm för en direktsänd timme där han tar med tittarna bakom kulisserna på hotellverksamheten. Som tittare ges möjlighet att styra Daniel runt på hotellet, möta några av de personer som utgör hjärtat av hotellverksamheten och ställa de frågor som man kanske alltid undrat. Men också vara med och skapa bolagets kommande julkalender.

”Det känns superkul att göra detta samarbete med Elite Hotels! Jag reser runt mycket i vårt fina land och bor nästan alltid på Elite Hotels så jag blev glad för frågan om att samarbeta tillsammans runt denna roliga julkalender då jag älskar julen så mycket!,” säger Daniel Paris Afshinnejad, programledare, bloggare och författare.

Initiativet kommer ur bolagets pågående arbete med att bygga Sveriges bästa hotellupplevelse, inte minst genom att göra tittarna delaktiga i Elite Hotels julkalender. Ansvaret för den överlåter man till Daniel Paris som under direktsändningen kommer att uppfylla tittarnas härligaste hotellönskningar som blir en del av innehållet i bolagets julkalender.

”Det känns oerhört spännande att få göra denna satsning tillsammans med en av Sveriges största profiler och ge tittarna en unik inblick i verksamheten bakom ett av våra hotell. Vi satsar kontinuerligt på att erbjuda Sveriges bästa hotellupplevelse vilket också gör det självklart för oss att låta våra gäster vara medskapare av årets julkalender,” berättar Tomas Bäcklund, Marknadschef på Elite Hotels of Sweden.

Elite Hotels och Daniel Paris Instagram Live kommer att sändas på tisdag den 30 november kl. 20:00 på bolagets egna Instagramkonto, @elitehotelsofsweden, samt på Daniel Paris konto, @danielparis.

För mer information, vänligen kontakta:

David Halldén, VD Elite Hotels of Sweden: david.hallden@elite.se

Tomas Bäcklund, Marknadschef Elite Hotels of Sweden: tomas.backlund@elite.se