Elite Hotels andrum och paus

Elite hotels ger tillbaka till samhällets stöttepelare

Under den pågående pandemin finns det många yrkesgrupper som tar ett extra stort ansvar för vårt samhälle. Därför vill vi på Elite Hotels ge något tillbaka. Vårdpersonal samt personal i förskola och skola står dagligen i skottlinjen. De är några av alla de som säkerställer att vi som samhälle hålls uppe och fungerar. Detta vill vi uppmärksamma genom att erbjuda boende till självkostnadspris, så att dessa yrkeskårer kan få en välbehövlig paus.

Elite Hotels är likt resten av Sveriges besöksnäring oerhört utsatt av pandemins effekter. Det innebär att vi för närvarande har många lediga rum. Samtidigt finns det en rad yrkesgrupper som är än mer utsatta – som dagligen riskerar sitt eget välmående för att resten av samhället ska fungera i rådande situation.

I våras erbjöds vårdpersonal boende på Elite Hotels till självkostnadspris. Nu utvidgar vi erbjudandet till att även inkludera personal i förskola och skola. Även denna gång är utgångspunkten att prissättning sker mot ren självkostnadsteckning, vilket innebär att ingen vinst tas ut.

Vi ser att vissa yrkesgrupper drar ett extra tungt lass och bär samhället genom denna kris. Sjukvårdspersonal och personal inom förskola och skola är just sådana exempel. Med vårt erbjudande vill vi visa vår uppskattning och ge något tillbaka till dem på det sätt vi kan – genom att bidra med vila och andrum. Därför vill vi nå ut så brett som möjligt med detta erbjudande. Många av våra hotell har stått i 100 år, och de kommer stå kvar långt efter att denna pandemi är över. Men tills dess vill vi göra det vi kan för att hjälpa till, säger David Halldén, VD på Elite Hotels.

Bokning sker via www.elite.se

Presskontakt: David Halldén, VD Elite Hotels, David.Hallden@elite.se, 0708-441998

Elite Hotels of Sweden är en av Sveriges största privatägda hotellverksamheter. Koncernen omsätter ca 2,5 miljarder kronor årligen. Elite Hotels har 39 hotell på 25 orter i Sverige och ytterligare hotell byggs i Södertälje och Skellefteå med öppning 2020 och 2021. I koncernen ingår Sveriges ledande helägda pubkedja, The Bishops Arms, som omsätter ca 500 mkr på 41 enheter. Grundare och ägare är Bicky Chakraborty. Elite Hotels of Sweden har cirka 1500 heltidsanställda med huvudkontor i Stockholm. För mer information, besök www.elite.se