ELITE HOTELS I ETT EXKLUSIVT SAMARBETE MED EN AV VÄRLDENS STÖRSTA RESEBLOGGARE

ELITE HOTELS I ETT EXKLUSIVT SAMARBETE MED EN AV VÄRLDENS STÖRSTA RESEBLOGGARE

Tillsammans med Alexander Waltner, som ligger bakom den internationellt erkända resebloggen Swedish Nomad, tar Elite Hotels of Sweden inom kort med sig sina besökare på en exklusiv tur till en handfull av Sveriges sommarstäder.

Omnämnd i Condé Nast Traveler, Forbes Magazine, CNN och Travel + Leisure har Alexander Waltners Swedish Nomad kommit att bli en av världens mest lästa resebloggar. Tillsammans med flickvännen Christine Wedberg har de sedan 2014 tagit med sig läsare på en resa jorden runt. Under hösten landade de i Sverige för att tillsammans med Elite Hotels of Sweden starta igång ett exklusivt samarbete där Waltner gästade en handfull av kedjans hotell och restauranger för ett antal guider till några av Sveriges bästa sommarstäder.

”Vår ambition är att alltid ge våra besökare en fantastisk och minnesvärd upplevelse, vare sig det gäller en vistelse på något av våra hotell eller online. Därför är vi otroligt glada över att tillsammans med en så pass renommerad reseskribent som Alexander, kunna bjuda våra besökare på rekommendationer och tips för en härligare sommar i Sverige”, säger David Halldén, VD och Koncernchef, Elite Hotels of Sweden.

Inom kort släpps den första av fyra cityguider på Elite Hotels hemsida där besökare får ta del av Waltners personliga erfarenheter av sin vistelse på kedjans hotell. Här blandas tips på saker att göra och se under en vistelse i Sundsvall, Stockholm, Göteborg och Malmö.

"Elite Hotels of Sweden är sedan tidigare en personlig favorit och speglar mina egna tankar om vad ett snyggt och trevligt hotell ska erbjuda. I och med att många av hotellen ligger i historiska byggnader adderar detta ytterligare en dimension till vistelsen. Därför var det extra roligt att under förra året få möjlighet att besöka några av kedjans hotell runt om i Sverige, och låta mina följare ta del av mina vistelser både på och utanför hotellen genom bild, video och text. Vilket nu har resulterat i fyra exklusiva cityguider som ger Elite Hotels besökare en överblick med tips som passar särskilt bra för förstagångsbesökare”, berättar Alexander Waltner, Reseskribent och grundare av bloggen Swedish Nomad.

Den första av de fyra guiderna kommer att släppas på Elite Hotels hemsida under fyra veckor, med start den 10 juni.

För mer information, vänligen kontakta:

David Halldén, VD och Koncernchef, Elite Hotels of Sweden: david.hallden@elite.se

Elite Hotels of Sweden är Sveriges största familjeägda hotellverksamhet med hotell på 25 orter i Sverige. I oktober förra året öppnades The Wood Hotel by Elite i Skellefteå, och det senaste tillskottet Ad Astra by Elite väntas öppna under senhösten i år. Ytterligare hotell byggs i Kiruna med öppning 2024. I koncernen ingår VANA Spa med tillhörande Rooftop by VANA, samt restaurangkedjan Paolos och Sveriges ledande gastropubkedja, The Bishops Arms. För mer information, besök www.elite.se