Fasad Elite Hotel Brage

Elite Hotels öppnar nytt - Elite Hotel Brage

Elite Hotels of Sweden är oerhört stolta över att den 12 maj kl. 15:00 ha invigt Elite Hotel Brage i Borlänge. Utöver hotellet etableras även gastropuben Bishop Arms intill.

Elite Hotel Brage är koncernens 40:e hotell i ordningen och Elite ser med stor tillförsikt fram emot att få ta emot gäster i de 102 rummen i det nyrenoverade hotellet.

David Halldén, VD Elite Hotels of Sweden:

- Vi är oerhört stolta och glada att äntligen etablera oss i Borlänge. Vår ambition är att vara en engagerad och långsiktig partner för lokalbefolkningen, Borlänge som destination, och Dalarna i stort. Placeringen av hotellet är utmärkt, sett till Borlänge som nav för Dalarna och även för turistdestinationer såsom Romme Alpin.

En ökande trend är semestrande i Sverige, något som Elite Hotels of Sweden ser som positivt. Dels ur ett miljö- och hållbarhetsperspektiv, men inte minst då Sverige har så oerhört mycket att erbjuda. Öppningen av Elite Hotel Brage är ett led i att tillmötesgå detta och samtidigt fortsätta erbjuda gäster Sveriges bästa hotellupplevelse.

Vid ingivningen deltog även Jan Bohman (S) kommunstyrelsens ordförande – som också klippte det ceremoniella bandet.

-  Det är fantastiskt roligt att Elite Hotels of Sweden vill etablera sig i Borlänge. 26 nya arbetstillfällen kommer att göra Borlänge gott. Centrum ska fungera som hela kommunens vardagsrum, och Elite Hotel Brage kommer bidra till mer rörelse i centrum. Extra glad blir man då man hör att de använt sig av lokala hantverkare, säger Jan Bohman (S) Kommunstyrelsens ordförande Borlänge.

Kontaktpersoner:

Silvester Mujlic – Hotelldirektör Linda Andersson - Försäljningschef

Tele: 070 – 834 83 55 Tele: 0721- 50 40 50

Mail: Silvester.mujkic@elite.se Mail: linda.andersson@elite.se

Taggar

Elite Hotels of Sweden är en av Sveriges största privatägda hotellverksamheter. Koncernen omsätter ca 2,5 miljarder kronor årligen. Elite Hotels har 39 hotell på 25 orter i Sverige och ytterligare hotell byggs i Södertälje och Skellefteå med öppning 2020 och 2021. I koncernen ingår Sveriges ledande helägda pubkedja, The Bishops Arms, som omsätter ca 500 mkr på 41 enheter. Grundare och ägare är Bicky Chakraborty. Elite Hotels of Sweden har cirka 1500 heltidsanställda med huvudkontor i Stockholm. För mer information, besök www.elite.se

Silvester Mujkic

Hotelldirektör Borlänge +46 708348355

Ett besök hos oss ska förgylla tillvaron!

Elite Hotels of Sweden är en av Sveriges största privatägda hotellverksamheter med 39 hotell på 25 orter – från Malmö i söder till Kiruna i norr. De flesta av hotellen återfinns i anrika fastigheter med tradition och atmosfär som byggts upp under förra seklet. Att bo på ett Elite-hotell är något annat än att bara ta in på hotell, det handlar om att ge varje gäst en unik totalupplevelse och en känsla av tradition, kvalitet och flärd. I koncernen ingår sju Hotel Bishops Arms samt pubkedjan The Bishops Arms med 41 enheter. Grundare och ägare är Bicky Chakraborty. Elite Hotels of Sweden har ca1500 heltidsanställda med huvudkontor i Stockholm och omsätter ca 2,5 miljarder kronor. Mer information om Elite Hotels finns på www.elite.se