Elite Hotels of Sweden fortsätter växa och tar över anrika Hotel Rogge i Strängnäs

Den 3 september 2018 tar Elite Hotels of Sweden över Best Western Plus Hotel Rogge i Strängnäs samt tillhörande restaurang, café och bageri-verksamheter. Den svenska hotellkoncernen kommer att utveckla verksamheten och genom förvärvet lansera sitt sjätte Hotel Bishops Arms med den uppskattade gastropuben The Bishops Arms.

• ”Vi tycker det är positivt att en stor aktör som Elite Hotels of Sweden väljer att investera i Strängnäs. Det är bra för den fortsatta utvecklingen av verksamheten, besöksnäringen och för Strängnäs som stad”, säger Joakim Larson som är VD på Best Western Plus Hotel Rogge.

Elite Hotels är redan aktiv i regionen med sina två varumärken, Elite Hotels och Hotel Bishop Arms, där de driver uppskattade hotell i Eskilstuna, Köping och Västerås. Planer finns sedan tidigare för en starkare närvaro i regionen genom en stor satsning i Södertälje. 350 miljoner kronor kommer där att investeras där för att förvandla Astras före detta huvudkontor till ett högklassigt destinationshotell.

Hotel Rogge ägs och drivs sedan 1960-talet av familjen Larson som kommer fortsätta att verka i Strängnäs med den övriga fastighetsförvaltningen i centrum.

• ”Det gläder oss att vi har fått förtroendet från familjen Larson att ta över verksamheten och vi ser fram emot att få etablera oss i Strängnäs, säger David Halldén, VD på Elite Hotels och Bishop Scandinavia.

Restaurangen stänger för ombyggnad den 3 september och den nya puben The Bishops Arms beräknas öppnas i mitten av oktober. Hotellet med Bageri & Café kommer att hållas öppet som vanligt.

För mer information, vänligen kontakta:

Ulrika Garbrant,  Affärsområdeschef The Bishop Arms - 0732 32 57 32

Joakim Larson, VD Best Western Plus Hotel Rogge - 0703 21 61 51

Elite Hotels koncern har i dag 37 hotell på 23 orter i Sverige – från Malmö i söder till Kiruna i norr. I koncernen ingår Elite Hotels och Hotel Bishops Arms samt Sveriges ledande pubkedjan The Bishops Arms som omsätter c:a 500 mkr på 40 enheter. Grundare och ägare är Bicky Chakraborty. Elite Hotels of Sweden har cirka 1500 heltidsanställda med huvudkontor i Stockholm. Koncernen omsätter ca 2,3 miljarder kronor årligen. Mer information om Elite Hotels finns på www.elite.se och mer information om The Bishops Arms finns på www.bishopsarms.com