ELITE HOTELS STARTAR TIKTOK-UTMANING I ETT UNIKT SAMARBETE MED HUMORPROFILER

ELITE HOTELS STARTAR TIKTOK-UTMANING I ETT UNIKT SAMARBETE MED HUMORPROFILER

Som ett steg i att hitta nya servicestjärnor startar Elite Hotels of Sweden nu en rekryteringssatsning på TikTok. Tillsammans med humorprofilerna – Sofia Dalén och Dag Tolstoy utmanar hotellkedjan följare att visa sina bästa servicetalanger, med chans att vinna ett jobb!

Det är ingen hemlighet att hotell och restaurang är två branscher som har haft det tufft med återrekrytering av personal efter pandemin. Detta är något Elite Hotels of Sweden vill ändra på och väljer därför att kliva in på TikTok. En arena där man nu startar en minst sagt annorlunda rekryteringsutmaning med målsättning att komma i kontakt med talanger inom hotell och restaurang.

”Nyligen öppnade vi vårt första destinationshotell, och vi är nu på gång med ytterligare ett – Ad Astra by Elite. Förutom hotellöppningar är hela kedjan inne i en spännande expansiv fas där vi parallellt ser en positiv utveckling av antalet bokningar, inte minst inför sommaren. Det ställer såklart krav på att hitta ytterligare talanger till våra serviceteam runt om i landet. Personal som inte nödvändigtvis alltid finns på de traditionella arenorna. Därför vill vi nu testa ett nytt grepp via TikTok där vi förenklar ansökningsprocessen, gör den mer lättillgänglig och förhoppningsvis mycket roligare,” säger David Halldén, VD och Koncernchef för Elite Hotels of Sweden

TikTok-utmaningen ”Vinn ett Elitejobb” är ett samarbete med humorprofilerna Sofia Dalén och Dag Tolstoy. Sofia som både är programledare och skådespelerska, driver succéprogrammet ”Paradrätten” på Youtube och aktuell som en av deltagarna i TV-programmet ”Bäst i test”.

Dag fick i sin tur sitt stora genombrott med sina humorsketcher på Instagram och TikTok år 2020, och är bland annat programledare, låtskrivare och en av deltagarna i Farmen 2021.

”Det har varit jättekul att ta fram idéer för Elite Hotels och kampanjen. Inte minst för att det är för en bra sak då de vill få in fler unga i arbetslivet. Att få sitt första jobb kan vara svårt men nu när man kan ansöka via TikTok hoppas jag på att det kommer sänka tröskeln för många”, berättar Dag Tolstoy.

Humorprofilerna kommer att utmana sina följare att i en TikTok-video visa upp sina bästa talanger inom en lång rad olika områden; från servering, bartending och matlagning, till housekeeping och reception. Bästa bidragen kommer direkt till en intervju på Elite Hotels för önskad tjänst på något av hotellkoncernens 41 hotell. Satsningen är en del av Elite Hotels of Swedens arbete med att nå ut på fler arenor än de kanske mer traditionella kanalerna, och samtidigt förenkla ansökningsprocessen för personer som primärt söker extrajobb inom hotell- och restaurangbranschen.

Kampanjen pågår under maj och juni, och deltar gör man via nedan konton.

Mer om utmaningen, lediga tjänster och hur man ansöker går att läsa här.

För mer information, vänligen kontakta:

David Halldén, VD och Koncernchef, Elite Hotels of Sweden: david.hallden@elite.se

Tomas Bäcklund, Marknadschef, Elite Hotels of Sweden:tomas.backlund@elite.se

Elite Hotels of Sweden är Sveriges största familjeägda hotellverksamhet med hotell på 25 orter i Sverige. I oktober förra året öppnades The Wood Hotel by Elite i Skellefteå, och det senaste tillskottet Ad Astra by Elite väntas öppna under senhösten 2022. Ytterligare hotell byggs i Kiruna med öppning 2024. I koncernen ingår Vana Spa med tillhörande Rooftop by Vana, samt restaurangkedjan Paolos och Sveriges ledande gastropubkedja, The Bishops Arms. För mer information, besök www.elite.se