Elite Hotels tar ställning emot burägg

Elite Hotels tar ställning emot burägg

Elite Hotels och The Bishops Arms har sedan en tid tillbaka arbetat med att fasa ut burägg från våra enheter. Vi har kommit mycket långt i detta arbete och räknar med att vara helt fria från burägg med skal och bearbetade äggprodukter redan under februarimånad 2020.

Skalägg utgör den absolut största delen av de ägg vi köper, då äggröran på våra Elite-hotell görs för hand med vanliga skalägg. Burägg kan ingå i andra färdiga produkter, som vi inte direkt kontrollerar, och vi arbetar tillsammans med leverantörer och partners för att eliminera även dessa. Senast 2021 kommer vi även att vara fria från burägg när det gäller ägg som ingår i sammansatta produkter (såsom bakverk).

Elite Hotels of Sweden är en av Sveriges största privatägda hotellverksamheter. Koncernen omsätter ca 2,5 miljarder kronor årligen. Elite Hotels har 39 hotell på 25 orter i Sverige och ytterligare hotell byggs i Södertälje och Skellefteå med öppning 2020 och 2021. I koncernen ingår Sveriges ledande helägda pubkedja, The Bishops Arms, som omsätter ca 500 mkr på 41 enheter. Grundare och ägare är Bicky Chakraborty. Elite Hotels of Sweden har cirka 1500 heltidsanställda med huvudkontor i Stockholm. För mer information, besök www.elite.se

Presskontakt CEO 070 844 19 98

Ett besök hos oss ska förgylla tillvaron!

Elite Hotels of Sweden är en av Sveriges största privatägda hotellverksamheter med 39 hotell på 25 orter – från Malmö i söder till Kiruna i norr. De flesta av hotellen återfinns i anrika fastigheter med tradition och atmosfär som byggts upp under förra seklet. Att bo på ett Elite-hotell är något annat än att bara ta in på hotell, det handlar om att ge varje gäst en unik totalupplevelse och en känsla av tradition, kvalitet och flärd. I koncernen ingår sju Hotel Bishops Arms samt pubkedjan The Bishops Arms med 41 enheter. Grundare och ägare är Bicky Chakraborty. Elite Hotels of Sweden har ca1500 heltidsanställda med huvudkontor i Stockholm och omsätter ca 2,5 miljarder kronor. Mer information om Elite Hotels finns på www.elite.se