GASTROPUB ÖPPNAR I HELSINGBORG! OMFATTANDE DRYCKESUTBUD & LOKALT FOKUS NÄR THE BISHOPS ARMS ÅTERLANSERAS

Tre år efter stängning och efter en tids renovering är det äntligen dags för en av Helsingborgs mest omtyckta pubar att återigen öppna dörrarna! Den 22 februari välkomnar Elite Hotel Mollberg gästerna tillbaka till hotellets egen gastropub, The Bishops Arms. Helsingborgarnas vardagsrum som nu fått en interiör makeover, och en ambitiös dryckesmeny med över 30 nya ölsorter på tap – många lokalt producerade.

På Stortorget i Helsingborg ligger pampiga Elite Hotel Mollberg – Sveriges äldsta hotell med anor från 1300-talet. Här har man i sekel välkomnat gäster och skapat minnesvärda upplevelser, ett arbete som man nu intensifierar genom att lägga in ytterligare en växel i arbetet med att förena fantastisk gastronomi och ett gediget dryckesutbud, med förstklassigt boende under ett och samma tak. I hotellet huserar ett flertal restauranger, bland annat italienska Paolo’s och At Mollberg, som räknas till en av Sveriges vackraste restauranger. Sedan tre år tillbaka har hotellets tredje restaurang, gastropuben The Bishops Arms, hållits stängd för en omfattande renovering. Nu är det äntligen dags att välkomna gäster tillbaka med en rad spännande nyheter!

”Vi är otroligt glada över att äntligen öppna dörrarna till The Bishops Arms och välkomna gäster tillbaka till Helsingborgs alldeles egna vardagsrum. Efter en omfattande renovering har vi skapat en plats för såväl helsingborgarna som våra mer långväga gäster att umgås, äta gott och njuta av ett ambitiöst utbud av öl men även andra drycker. I kombination med ett fantastiskt boende skapar vi nu en helhetsupplevelse som vi hoppas att våra gäster ska uppskatta lika mycket som vi”, berättar Henric Carlsson, Hotelldirektör, Elite Hotel Mollberg.

Med inspiration från de anrika brittiska pubarna har man uppdaterat interiören och skapat en välkomnande men sofistikerad inramning. Dryckesutbudet kommer precis som tidigare att fokusera på öl, men med ett uppdaterat och omfattande utbud med över 30 ölsorter på tap. Många lokalt producerade på mikrobryggerier i Helsingborg. Ett tema som även följer med in i köket där den nya pubmenyn fokuserar på lokalt producerade råvaror efter säsong.

Till rollen som pubchef har man tillsatt en av Skånes mest renommerade restaurangprofiler, Jimmie Mathiasen som har en gedigen bakgrund som bar- och restaurangchef på en mängd ställen i nordvästra Skåne.

”Intresset för The Bishops Arms på Elite Hotel Mollberg är redan stort, jag har ett fantastiskt team som med genuin service och ett unikt utbud vill skapa en given mötesplats för alla helsingborgare”, säger Jimmie Mathiasen, Pubchef, The Bishops Arms Mollberg Helsingborg.

Inför återöppningen av The Bishops Arms har man tagit in pubchefen Maja Kozul, ansvarig för The Bishops Arms i Malmö. Som en del i uppdraget har Kozul sett över utbudet av övriga drycker där ännu en nyhet är ett unikt och ambitiöst sortiment av whisky. Ett arbete som lett till att gastropuben nu kan stoltsera som Helsingborgs allra första medlem i Scots Malt Whisky Society. I enlighet med klassisk pubtradition kommer såväl provningar som quiz att arrangeras.

The Bishops Arms på Elite Hotel Mollberg i Helsingborg öppnar den 22 februari. Gastropuben återfinns även på Elite Hotels of Swedens andra hotell i Helsingborg, Elite Hotel Marina Plaza.

Läs mer om The Bishops Arms och hotellet här!

För mer information, vänligen kontakta:

David Halldén, VD och Koncernchef, Elite Hotels of Sweden: david.hallden@elite.se

Henric Carlsson, Hotelldirektör, Elite Hotel Mollberg: henric.carlsson@elite.se

Elite Hotels of Sweden är Sveriges största familjeägda hotellverksamhet med hotell på 25 orter i Sverige. I oktober 2021 öppnade The Wood Hotel by Elite i Skellefteå, och det senaste tillskottet Ad Astra by Elite öppnade i november förra året. Ytterligare hotell byggs i Kiruna med öppning 2024. I koncernen ingår Vana Spa med tillhörande Rooftop by Vana, samt restaurangkedjan Paolo’s och Sveriges ledande gastropubkedja, The Bishops Arms. För mer information, besök www.elite.se

Henric Carlsson

Hotelldirektör, Elite Hotel Mollberg Helsingborg & Elite Plaza Hotel Malmö 073 813 80 07