The Wood Hotel by Elite där Miss Voon öppnar på 19:e våningen.

Miss Voon öppnar i The Wood Hotel by Elite

Inom kort slår The Wood Hotel by Elite upp dörrarna i Skellefteå. Med ett magnifikt 20-våningshus tillförs något helt unikt till Sverige, Norrland och Skellefteå. I samband med det kommer även topprestaurangen Miss Voon att öppna på 19:e våningen vilket ger en matupplevelse med oslagbar utsikt.

Hotellet är unikt i sitt slag och tillför en ny dimension till Sveriges hotellhimmel. Som nästa steg öppnar nu den välkända restaurangen Miss Voon i hotellet.

Miss Voon drivs idag av Jonas Svensson som skapade den första på Sturegatan invid Stureplan i Stockholm för 10 år sedan. Restaurangen serverar modern asiatisk mat och blir ett mycket spännande inslag i hotellet.

”I samband med Miss Voons 10-årsjubileum känns det otroligt spännande att få förmånen att öppna i The Wood Hotel by Elite. Byggnaden, hotellet och destinationen känns helt rätt och kul för oss.” – säger Jonas Svensson, grundare av Miss Voon.

Restaurangen kommer inredas av en av Sveriges mest uppmärksammade arkitekter – Thomas Sandell. Att Sandell som bland annat varit ordförande för Sveriges Arkitekter ritar restaurangen bidrar ytterligare till att göra restaurangen till en destination i sig. Att han har sitt ursprung i Skellefteå gör det hela än mer naturligt.

”Vi är oerhört glada över att få in en så pass toppklassig restaurang som Miss Voon i The Wood Hotel by Elite. Vi satsar fortsatt på att erbjuda Sveriges bästa hotellupplevelse och i detta är det centralt att mat- och dryckesupplevelsen blir fenomenal – vilket den nu blir.” – säger David Halldén, VD och koncernchef för Elite Hotels of Sweden.

The Wood Hotel by Elite öppnar den 14:e oktober och då öppnar även Miss Voon. Restaurangen kommer ha plats för 80 personer. För att läsa mer om satsningen besök The Wood Hotel by Elite.

Kontaktpersoner:

David Halldén, VD Elite Hotels of Sweden: david.hallden@elite.se, 070 844 19 98

Tomas Bäcklund, Marknadschef Elite Hotels of Sweden: tomas.backlund@elite.se,  073 739 70 05

The Wood Hotel by Elite ingår i Elite Hotels of Sweden som är Sveriges största familjeägda hotellverksamhet. Elite Hotels har 39 hotell på 25 orter i Sverige och ytterligare hotell byggs i Södertälje med öppning 2022. I koncernen ingår VANA med tillhörande SPA och Rooftop by VANA samt restaurangkedjan Paolos och Sveriges ledande gastropubkedja, The Bishops Arms. Grundare och majoritetsägare är Bicky Chakraborty. Elite Hotels blev utnämnda till Nordens bästa hotellkedja 2019. För mer information, besök www.elite.se