Nytt besöksrekord på Örebro Öl & Whisky Festival

Nytt besöksrekord på Örebro Öl & Whisky Festival

Örebro Öl & Whisky Festival 21-22 november är avslutad och kan kort sammanfattas med ordet succé med nya besöksrekordet på 6 050 personer.

I helgen var det dags för Örebros enda öl- och whiskyfestival att åter igen äga rum på Conventum Arena. Det blev en otroligt lyckad helg med ett nytt besöksrekord. Festivalarrangör Stanley Wong hade hoppats på 5 000 besökare till årets festival, men blev glatt överraskad när hela 6 050 personer valde att besöka festivalen, vilket är betydligt fler än förra årets 3 800. I år användes hela ytan på Conventum Arena till fördel för besökarna som kunde röra sig mer fritt.

Utställarna lovordade både arenans rymd och besökarnas stora intresse för deras produkter. De flesta utställare har redan tackat ja till nästa års öl- och whiskyfestival.

- Intresset för ett sådant här evenemang är stort och det verkar som om festivalen är här för att stanna, säger en mycket nöjd Stanley Wong.

För mer information, kontakta Stanley Wong, festivalansvarig, tel. 019-766 45 07, stanley.wong@conventum.se

Conventum ingår i Elite Hotels-koncernen.