RÄDDA SEMESTERN MED DITT UTGÅNGNA PASS – ELITE HOTELS ÖPPNAR UPP FÖR SVENSKAR SOM DRABBAS AV PASSKAOSET

Är du en av alla som drabbats av passkaoset och riskerar att få dina semesterplaner raserade i sommar? Nu kan du använda ditt utgångna pass för att semestra i Sverige och samtidigt spara tusenlappar. Genom att checka in med ditt utgångna pass kan du bo upp till 30 procent billigare på ett av Elite Hotels of Swedens alla hotell i Sverige.

”Vi ville göra något för alla som riskerar sitta hemma i sommar och behöver ett miljöombyte”, berättar David Halldén, VD och Koncernchef på Elite Hotels of Sweden.

För den som behöver ordna pass inför sommaren är det fortsatt lång väntetid runt om i landet. På flera håll är kötiderna flera månader långa och många svenskar riskerar därför att missa sin planerade utlandssemester. För att hjälpa alla dem som inte hinner förnya sina pass i tid gör Elite Hotels nu det möjligt att boka hotellrum till kraftigt reducerade priser mot uppvisandet av ett utgånget pass.

”Vi vill göra det så enkelt som möjligt att rädda semestern. Allt man behöver göra är att visa upp sitt utgångna pass vid incheckningen så sköter hotellet resten. Förhoppningsvis kan det vara plåster på såren för alla dem som inte hinner förnya sina pass i tid”, säger David Halldén.

Elite Hotels består av 41 hotell på 25 orter runt om i Sverige, från Malmö i söder till Kiruna i norr. Från och med den 1 juni bjuder Elite Hotels på nästan en tredjedel av hotellvistelsen för dem som drabbats av passkaoset. I en tidigare studie av Hotels.com uppgav tre av tio svenskar att de fortfarande vill utforska mer av hemlandet när resandet öppnat upp efter pandemin. Därför reduceras rumspriset med upp till 30% mot uppvisandet av ett utgånget pass vid incheckningen.

”Passkaoset har tyvärr raserat många människors semesterplaner. Men Sverige har många vackra platser och orter som är väl värda att uppleva. Det här kan vara en chans att spara tusenlappar och samtidigt komma i väg och uppleva både allt den svenska sommaren har att erbjuda, och njuta av en härlig hotellvistelse”, fortsätter David Halldén.

Så gör du för att semestra i Sverige med ditt utgångna pass:

• Boka ett rum på ett av Elite Hotels 41 hotell på www.elite.se för att ta del av passrabatten
  • Ta med ditt utgångna pass och visa upp det vid incheckningen
  • På notan för rummet har då upp till 30% rabatt dragits

Passrabatten gäller från och med den 1 juni och ett par veckor fram.

För mer information, vänligen kontakta:

David Halldén, VD och Koncernchef, Elite Hotels of Sweden: david.hallden@elite.se

Tomas Bäcklund, Marknadschef Elite Hotels of Sweden: tomas.backlund@elite.se

Elite Hotels of Sweden är Sveriges största familjeägda hotellverksamhet med hotell på 25 orter i Sverige. I oktober förra året öppnades The Wood Hotel by Elite i Skellefteå, och det senaste tillskottet Ad Astra by Elite väntas öppna under senhösten i år. Ytterligare hotell byggs i Kiruna med öppning 2024. I koncernen ingår VANA Spa med tillhörande Rooftop by VANA, samt restaurangkedjan Paolos och Sveriges ledande gastropubkedja, The Bishops Arms. För mer information, besök
www.elite.se