Riksteatern och Elite Hotels i nytt samarbete

Elite Hotels of Sweden AB samarbetar ytterligare en gång med Riksteatern och turnerar under hösten med Broadwaysuccén Fullbokat med Morgan Alling i regi av Johan Wahlström. För andra gången genomför Elite Hotels ett samarbete med en scenkonstproducent som ger Elite Hotels tillfälle att erbjuda gästerna ett mervärde och samtidigt hjälpa till att berika kulturlivet i landet och ge fler människor chansen att få tillgång till underhållning av hög kvalitet.

– Pjäsen är kvick och snabb i dialogen och det är en utmaning för mig som skådespelare att gestalta alla dessa karaktärer i ett rasande tempo, säger Morgan Alling som gör en monolog för första gången under sin karriär.

- Jag är stolt över vårt fortsatta samarbete med Riksteatern som för oss innebär att vi breddar vårt verksamhetsområde och det ger oss tillfälle att erbjuda våra gäster ett mervärde. Dessutom hjälper vi till att berika kulturlivet i landet och ge fler människor chansen att få tillgång till underhållning av god kvalitet. Riksteatern producerar högkvalitativ scenkonst som gör dem till vår självklara samarbetspartner, säger Bicky Chakraborty, VD för Elite Hotels of Sweden.

Fullbokat är en monolog där Morgan Alling gör samtliga 40 roller. Pjäsen handlar om den arbetslöse skådespelaren som arbetar på en av stadens finaste restauranger. På den här restaurangen är gästerna beredda att göra allt för att få ett bord och kändisarna ställer orimliga krav på servicen. Just den här kvällen är det extra mycket att göra, kollegan som ska ta över nästa pass kommer inte, den berömde matkritikern dyker upp oanmäld och det sker en katastrof på damtoaletten som någon måste ta hand om.

Fullbokat sattes upp första gången i New York 2001 och har sedan dess spelats världen över. Uppsättningen har härmed Sverigepremiär. I år är det andra gången som Elite Hotels of Sweden och Riksteatern samarbetar. 2006 finansierade Elite Hotels of Sweden turnén med Geten eller vem är Sylvia med Susanne Reuter och Michael Nyqvist i huvudrollerna.

Elite Hotels of Sweden erbjuder 20 klassiska hotell som är centralt belägna i 13 viktiga svenska städer från Malmö i söder till Luleå i norr. De flesta av hotellen återfinns i anrika fastigheter med tradition och atmosfär som byggts upp under hela förra seklet. Vi vill även i våra nyare hotell förmedla en speciell känsla av klassisk gästgivaretradition. Att bo på ett Elite-hotell är något annat än att bara ta in på hotell. Elite Hotels of Sweden AB vill ge en totalupplevelse och en känsla av tradition, kvalitet och flärd. Bicky Chakraborty är ägare och VD för Elite Hotels of Sweden AB. Elite Hotels har ca 2500 anställda och omsatte 2007 ca 1,2 miljarder kronor. Mer information om Elite Hotels finns på www.elite.se

Pressbilder från föreställingen, turnéplan och mer information om föreställningen www.riksteatern.se/press.

Hotellpaket bokas via Elite Hotels of Sweden.

Presskontakter:

Susanne Karlsson, Elite Hotels of Sweden AB