SPÄNNANDE DIREKTÖRSSKIFTE PÅ ANRIKA ELITE GRAND HOTEL I GÄVLE

SPÄNNANDE DIREKTÖRSSKIFTE PÅ ANRIKA ELITE GRAND HOTEL I GÄVLE

Arbetet med att erbjuda fantastisk mat och boende under ett och samma tak har resulterat i att Elite Grand Hotel i Gävle kommit att bli en självklar klassiker, både bland Gävlebor och mer långväga gäster. Nu växlar man upp arbetet med att erbjuda Sveriges bästa hotellupplevelse, och rekryterar i samband med detta Emma Norelius till posten som hotelldirektör.

I en pampig byggnad från 1901 invid Gävleån och ett stenkast från Gävle Centralstation ligger Elite Grand Hotel. Ett anrikt hotell där unika historiska detaljer, vacker stuckatur och ståtliga valv samsas med tidlös design. Förutom 124 hotellrum, konferenslokaler och matsalar ligger här Grands Veranda - en av Gävles populäraste restauranger som kommit att bli en central mötesplats bland Gävleborna. Mycket tack vare Mikael Ericsson som efter sex år nu lämnar posten som hotelldirektör på Elite Grand Hotel för att gå vidare inom koncernen. Medan Mikael axlar rollen som regionchef för region norr inom Elite Hotels of Sweden, har arbetet med att tillsätta en ny hotelldirektör pågått. Här har man letat efter någon med en gedigen erfarenhet av att bygga hotell- och restaurangupplevelser, och som kan fortsätta utveckla Elite Grand Hotel som destination med gästnöjdhet i fokus. Nu har man alltså landat i valet av hotelldirektör och tillsatt Emma Norelius till tjänsten.

”Vi är givetvis otroligt glada över att Emma kliver in som min efterträdare nu när jag har fått möjlighet att ta mig an ett nytt spännande uppdrag inom koncernen. Det är med varm hand och fullt förtroende som jag lämnar över till Emma”, säger Mikael Ericsson, Regionchef Norr, Elite Hotels of Sweden.

Emma kommer närmast från Clarion Hotel Winn där hon har arbetat som hotellchef. Nu har hon lämnat sina uppdrag för att med sina 15 års erfarenhet inom hotellbranschen leda arbetet framåt på anrika Elite Grand Hotel i Gävle.

”Jag är väldigt glad och förväntansfull över att ha fått det här uppdraget att leda och driva den fortsatta utvecklingen av Gävles mest anrika hotell! En otroligt vacker fastighet som rymmer både hotellrum, konferenslokaler och matsalar i en fantastisk miljö. Mitt fokus nu är att lära känna personalen, bygga teamkänsla, sätta en gemensam målbild och skapa en arbetsplats dit alla älskar att gå till. Något jag ser som en avgörande faktor för hotellets fortsatta framgång. Jag ser mycket framemot att tillsammans med alla mina nya kollegor ta hand om Elite Grand Hotel och ge våra övernattande-, konferens- och restauranggäster en vistelse med guldkant”, berättar Emma Norelius, Hotelldirektör, Elite Grand Hotel Gävle.

För mer information, vänligen kontakta:

Emma Norelius, Hotelldirektör, Elite Grand Hotel Gävle: emma.norelius@elite.se

David Halldén, VD och Koncernchef, Elite Hotels of Sweden: david.hallden@elite.se

Elite Hotels of Sweden är Sveriges största familjeägda hotellverksamhet med hotell på 25 orter i Sverige. I oktober förra året öppnades The Wood Hotel by Elite i Skellefteå, och det senaste tillskottet, destinationshotellet Ad Astra by Elite i Södertälje öppnar den 28 november. Ytterligare hotell byggs i Kiruna med öppning 2024. I koncernen ingår VANA Spa med tillhörande Rooftop by VANA, samt restaurangkedjan Paolos och Sveriges ledande gastropubkedja, The Bishops Arms. För mer information, besök www.elite.se

Emma Norelius

Hotelldirektör Elite Grand Hotel Gävle